• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38550
+
-

هموار شدن راه پروژه‌های عمرانی با پیشنهادات مهندسی


 کارها برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهر تهران سرعتی بیشتر از گذشته پیدا کرده و اکنون فرصتی پیش آمده تا مهندسان عمرانی پیشنهادات خود را به مدیریت شهری ارائه کنند. به گزارش همشهری، در آخرین نشست بررسی پیشنهادات فنی و عمرانی که به همین منظور برگزار شده، حاضرین قرار گذاشتند تا اصلاح فرآیند صدور مجوز حفاری، شکل گیری مراکز آموزش پیمانکاران، ایجاد شناسنامه الکترونیک معابر، اعطای مجوز بهره‌برداری از سامانه مدیریت روسازی معابر تهران به سایر شهرداری‌ها و همچنین ساماندهی و بازیابی اسناد بایگانی شده در معاونت‌های فنی و عمرانی مناطق را بررسی کرده و مدیران عالی و میانی به دنبال پیشنهادات مهندسان در این رابطه باشند.  در عین حال از همکاران و مهندسان معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران خواسته شده تا با مراجعه به سامانه نظام پیشنهادات به نشانی suggestion.tehran.ir  به ثبت پیشنهادات خود در مورد مسائل مختلف عمرانی پرداخته و برای طی مراحل بررسی و اعلام نظر، به کمیته فنی و عمرانی سامانه مذکور ارسال کنند. نکته قابل اهمیت اینکه پیشنهادات عمرانی سبب شده تا پروژه‌هایی همچون زیرگذر یادگار امام، پل بزرگراه امام رضا، ایمن‌سازی‌ پل خرازی و پل مدیریت در گام‌های پایانی قرار بگیرند و در آینده ای نزدیک به بهره‌برداری برسند.


نجفی رستگار، 6 ماهه اول 98



از میان پروژه‌های عمرانی شهر تهران، چند طرح در مراحل پایانی به سر می‌برند و پیشنهادات مهندسان می‌تواند به اقدامات نهایی آنها کمک کند. بزرگراه نجفی- رستگار یکی از این پروژه‌ها به حساب می‌آید که اکنون با مشکل منابع مالی روبه‌رو شده و به نظر می‌رسد ایده‌ها و پیشنهادات می‌تواند آن‌را از بن‌بست اجرایی خارج کند. وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه 15 نیز اعلام کرده پروژه بزرگراه شهید نجفی-  رستگار به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. او همچنین گفته که این پروژه تاکنون بیش از ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در بودجه سال ۹۷ نیز اعضای شورای شهر تهران به مناطق جنوبی و منطقه ۱۵ توجه خوبی داشتند و بودجه لازم را اختصاص دادند؛ با وجود این، اکنون از نظر نقدینگی به مشکل برخورده‌اند.

معاونت فنی- عمرانی شهرداری تهران اما عنوان کرده است که به همین منظور پروژه شهید نجفی- رستگار جزو پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری تهران قرار گرفته و به محض اینکه تملک دارایی آن انجام شود، به بهره‌برداری خواهد رسید. آخرین گزارش‌های همشهری نیز حاکی از آن است که هم‌اکنون نیز فعالیت‌های این پروژه توسط پیمانکار در حال انجام است و در صورت تأمین منابع و ارائه پیشنهاد قابل توجه هم از نظر فنی و هم مالی در شش ماهه اول سال ۹۸ افتتاح می‌شود. بنابر اعلام احسان نوش‌آبادی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، تکمیل پروژه مذکور متعاقب رفع تمام معارضات ملکی و تامین اعتبار لازم به 6 ماه زمان نیاز دارد و در اولویت قرار گرفتن احداث مسیرهای تندرو می تواند به عنوان یک راهکار بهینه اجرایی در پیشبرد سایر بخش های پروژه موثر واقع شود.


تکمیل کندروهای  شهید نواب تا بهار سال آینده



یکی دیگر از پروژه‌هایی که نظرات مهندسان فنی- عمرانی می‌تواند برایش راهگشا باشد مسیر کندروی غربی بزرگراه شهید نواب است. مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در همین ارتباط ضمن اعلام پیشرفت 40 درصدی پروژه احداث کندروی غربی بزرگراه شهید نواب در بخش حدفاصل شمال تقاطع خیابان بریانک تا جنوب تقاطع خیابان هلال احمر، از آزادسازی مقطعی به طول 130 متر در جنوب تقاطع خیابان قزوین طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: «عملیات خاکبرداری در این بخش از پروژه آغاز شده است.» نوش‌آبادی با بیان آنکه رعایت برنامه زمان بندی پروژه مستلزم رفع بموقع معارض تجهیز کارگاه مترو و آزادسازی مسیر است، از تلاش برای تکمیل این پروژه تا پایان اردیبهشت ماه سال آتی خبر داد و اعلام کرد که نظرات مهندسان می‌تواند بسیار کمک‌رسان باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید