• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 1 آذر 1397
کد مطلب : 38495
+
-

کتاب خواندن حتی پیش از دبستان

کتاب خواندن حتی پیش از دبستان

الهام بصائری _کارشناس برنامه‌ریزی آموزش

یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش توان مغزی کودکان، کتاب خواندن برای آنها در زمانی است که هنوز این مهارت را در مدرسه نیاموخته‌اند.

این کار روی شخصیت آینده کودک نقش مستقیمی دارد. کودکان نیازمند آموختن مهارت‌های زندگی هستند. اگر روزانه هر چند کوتاه برای فرزندتان کتاب بخوانید این کار موجب می‌شود ارتباط عاطفی عمیقی میان شما و او برقرار ‌شود، در او حس کنجکاوی پدید آید، ذهنی منتقد پیدا کند، دایره لغات وسیع‌تری را یاد بگیرد و احساس و افکارش را بهتر بیان کند. 

اگر می‌خواهید به کودکتان یک امتیاز مثبت بدهید لازم است اوقات خوش و پر ازخاطره‌ای را با خواندن کتاب‌‌های گوناگون برایش بسازید. 
چه خوب است برای کودک سوالی مطرح کنیم. سپس پیش او کتابی را باز کنیم و پاسخ را از روی کتاب برایش بخوانیم. به این ترتیب او از همان اوان زندگی خواهد دانست که کتاب مرجعی مهم و قابل اعتماد برای مراجعه به آن و یافتن پاسخ‌های مناسب است. 

پس از مدتی کتاب‌های حجیم‌تر را انتخاب کنید و در چند نوبت برایش بخوانید. به این ترتیب او می‌آموزد که چگونه وقتش را برای دانستن موارد مختلف تقسیم کند. کودکانی که پیش از دبستان برایشان کتاب می‌خوانند پس از ورود به دبستان بیش از بچه‌های دیگر مایل به مطالعه هستند. همچنین شوق کتاب خواندن آنها را در یادگیری بهتر نوشتن و خواندن کمک می‌کند. کتاب دوست خوب همه انسان‌ ها در همه سنین است و از خردسالی تا کهنسالی می‌توان با آن پیوند ناگسستنی برقرار کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید