• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 1 آذر 1397
کد مطلب : 38454
+
-

۴۰۰ جشن بهار مهربانی در انتظار تهرانی‌ها

تهرانی‌ها به جشن‎ بزرگ بهار مهربانی دعوت شدند. ویژه‌برنامه‌های جشن‎ بهار مهربانی امسال با محور ایستگاه‌های مهربانی در جای‌جای تهران برگزار می‌شود و شهروندان به جشنی بزرگ و فرصتی برای شادی دعوت هستند.

سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری، درباره این جشن‌ها گفت:‌ مسئولیت این ستاد در تهران بر عهده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گذاشته شده است. این جشن‌ها شروع خوبی است که در این ایام همه کشور را به شادی دعوت کنیم. هدف آن است که این جشن‌ها با رویکرد مردم‌محور برگزار شود و بتوانیم سیره نبوی و اخلاق محمدی و حس نوعدوستی را در جامعه ترویج دهیم.

در این جشن‌ها در مجموع ۱۵عنوان برنامه با رویکرد مردمی و خانواده‌محور درنظر گرفته شده که با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود. در شهر تهران ۱۰ایستگاه با عنوان «ایستگاه مهربانی» برای برگزاری جشن‌ها درنظر گرفته شده است. این مکان‌ها به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند که دسترسی برای شهروندان و حتی مسافران راحت و امکان‌پذیر باشد. این ۱۰ ایستگاه شامل میدان آیینی امام حسین، فرهنگسرای ولا، دریاچه شهدای خلیج‌فارس، منطقه گردشگری و فرهنگی عباس‌آباد، ایوان انتظار، فرهنگسرای ملل، باغ‌موزه قصر، میدان آزادی، فرهنگسرای قرآن و فرهنگسرای شفق است.

بیش از ۴۰۰ برنامه همچون نورافشانی در ۱۲میدان در 3 شب، اجرای برنامه‌های صحنه‌ای، برپایی غرفه‌های فرهنگی و هنری، برگزاری ۳ نمایشگاه و کارگاه هنرهای تجسمی، برگزاری سومین دوره جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی، برپایی کاروان گل، برگزاری جشنواره شعر «تلاوت باران» و تجلیل از شاعران، اجرای ویژه‌برنامه هزار دف در اراضی عباس‌آباد، جشنواره غذا، ویژه‌برنامه «به وقت مهربانی» با هدف ترویج فرهنگ خدمات صلواتی، راه‌اندازی

۳ پویش مردمی در فضای مجازی، نیم‌بها شدن بلیت سینماها و مجموعه‌های فرهنگی متعلق به سازمان فرهنگی هنری به‌مدت 3 روز، برگزاری نمایشگاه بزرگ مشق صلوات، پخش فیلم محمد رسول‌الله(ص) در ۱۴ مرکز توسط ۱۴ سینمای سیار در مناطق جنوبی شهر تهران به‌صورت رایگان و... تا ۴ آذر در ۱۰ ایستگاه مهربانی برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید