• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38187
+
-

اخبار فردا

چهارشنبه  30آبان

دلقک‌های غمگین مهرگان

 خانه نمایش مهرگان ۳۰ آبان ساعت‌18 اجرای آخر را روی صحنه خواهد برد. «دلقک‌های غمگین» به کارگردانی مانلی حسین‌پور با بازی سروش طاهری، آرش تبریزی، حامد نظامی، مانلی حسین‌پور و... داستان سیرکی ورشکسته‌ است. در خلاصه این نمایش آمده است: «دلقک‌ها سعی می‌کنند ما را بخندانند، پسر کوچک سال‌هاست که اسیر حمام خانه شده و پسر بزرگ خنده‌های مصنوعی به تماشاگران تزریق می‌کند، زن در باغ صنوبر تنهاست». این نمایش در خانه نمایش مهرگان در خیابان خارک روی صحنه است.



آقاخانی روی شیروانی داغ

 ۳۰آبان ساعت20:05شب، نمایش «شیروانی داغ» که براساس «گربه روی شیروانی داغ» تنسی ویلیامز نوشته شده، روی صحنه می‌رود. شیروانی داغ نوشته ایوب آقاخانی و رضا بهاروند، درباره موعد‍ همیشگی جمع‌شدن خانواده‌ای کنار یکدیگر است. اما این‌بار، هرکس به‌دلیلی (دروغی) آمده است؛ روی شیروانی داغ. بلیت این نمایش ۴۵هزار تومان است. نسیم ادبی، امیرعلی دانایی، لیلا بلوکات، فریبا متخصص و... بازیگران این نمایش هستند. شیروانی داغ در سالن استاد سمندریان ایرانشهر در خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.



نمایشگاه حوالی من

گالری آرت‌نگر نمایشگاه گروهی نقاشی برگزار کرده است. اما شما تنها یک روز دیگر فرصت دارید تا از این نمایشگاه دیدن کنید. این نمایشگاه ۳۰ آبان، آخرین روز نمایش خود را خواهد گذراند. در این نمایشگاه گروهی هر هنرمند از دنیای خودش حرف می‌زند؛ دنیایی که گاه ملموس و گاه غیرقابل تصور است. برای تماشای این نمایشگاه و رسیدن به آرت‌نگر باید به کوچه دلارام در خیابان روشنایی، واقع در محله قیطریه بروید.



نمایش باغ آلبالو

 تماشاخانه شانو برای آخرین روز در ساعت 8شب 30آبان، «باغ آلبالو» چخوف را روی صحنه می‌برد. بلیت این نمایش ۲۵ هزار تومان است. قطب‌الدین صادقی که این نمایش را کارگردانی کرده، در این نمایش از ایمان اسدی، دلبر انوشی و... بازی گرفته است. باغ آلبالوی خانم رانفسکایا بابت بدهی‌های این خانواده اشرافی حراج می‌شود. هیچ‌کس هشدارهای لوپاخین، روستایی سابق و پولدار نوکیسه فعلی را جدی نمی‌گیرد. سقوط حتمی است. همه شخصیت‌ها از دانشجو گرفته تا مالک و معلم سرخانه و نوکر و مباشر، در جوی از غفلت و ناآگاهی به‌سر می‌برند؛ هرچند بر این باورند که هنوز بلد نیستند درست زندگی کنند. این نمایش در کوچه فرهنگی بهنام خیابان وصال شیرازی، بالاتر از تقاطع طالقانی روی صحنه می‌رود.



آموزش راهنمایان اکوتوریسم

 دوره آموزشی راهنمایان اکوتوریسم زیرنظر مؤسسه طبیعت ۳۰آبان آغاز خواهد شد. این کلاس‌ها که در 2گروه برگزار می‌شود در روزهای زوج و در روزهای فرد یعنی یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 5تا 8برگزار می‌شود. مدت دوره این کلاس‌ها ۷ تا ۸‌ماه است. با توجه به توسعه روزافزون گردشگری طبیعی و آسیب‌پذیری طبیعت ایران، تنها همراه با راهنمایانی آزموده و بادانش باید به دل طبیعت رفت، از آنها آموخت و در حفظ طبیعت کوشا بود. این دوره که از آنها به‌عنوان دوره طبیعت‌گردی یا بوم‌گردشگری نام برده می‌شود، همه‌ساله ۲دوره آموزشی در مؤسسه طبیعت برگزار کرده است. مدرک این دوره از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد. آدرس برگزاری این دوره یوسف‌آباد، خیایان اسدآبادی، نبش بیست‌و‌نهم، پلاک ۲۶۷، طبقه ۲، واحد۶ است.



فیلم شرمنده که مزاحم شدم

 «شرمنده که مزاحم شدم» فیلمی است که در گالری رج ساعت 6عصر نمایش داده می‌شود. شرمنده که مزاحم شدم به کارگردانی بوتس رایلی است. داستان فیلم درباره دلال بازارسیاهی به اسم کازیوس گرین است که رمز رسیدن به یک موفقیت جهانی را پیدا می‌کند، اما برای رسیدن به خوشبختی باید یک چیز مهم زندگی‌اش را از دست بدهد. اگر می‌خواهید چنین فیلم‌هایی را در باشگاه سینماتک ببینید بد نیست بدانید که نمایش در سینماتک‌ها و باشگاه‌ فیلم‌ها در سالن سینما نیست و اغلب به‌صورت پاتوق فیلم، البته با کیفیت مناسب و تأیید‌شده، پخش می‌شود. بلیت این نمایش ۱۵هزار تومان است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید