گزارش روزنامه «دنیای اقتصاد» از نتایج یک بررسی درباره شهرهایی از جهان که با عزم مدیران شهری «قابلیت رفتوآمد مستقل از انواع وسایل نقلیه» را پیدا کردهاند، نشان میدهد: تغییر هندسی در معابر به نفع حرکتهای پیاده، توانسته علاوه بر پاسخ مثبت شهرداران به خواسته پنهان شهروندان –کندن از خودرو- چهره شهر را برای طیفی از ذینفعان تصمیمات شهری، اصلاح و مناسب کند. به نوشته دنیای اقتصاد، شهردار منتخب تهران یکی از سرفصلهای اصلی برنامههای خود برای اداره پایتخت را «ایجاد پهنههای مخصوص پیادهروی هم در محدوده مرکزی شهر و هم در فضاهای طبیعی رهاشده در شهر همچون روددرهها» معرفی کرده است. تجربه ابرشهرهایی که این تغییر هندسی در آنها اتفاق افتاده است، مشخص میکند: اختصاص بخشی از خیابانهای پررفتوآمد تهران به عرصهای امن برای حرکتهای پیاده باعث «تقویت اقتصاد شهر»، «کاهش ترافیک»، «افزایش سلامت شهروندان با کاهش آلودگی» و همچنین «نشاط اجتماعی» خواهد شد.
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب :
38115
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/A7Z9
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved