• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38113
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

   ماجرای معدوم کردن اسکناس‌ها به دستور شهید رجایی

محمد سلامتی در گفت‌وگو با ایلنا، پیرامون مشکلات امروز کشور و عدم‌اطمینان مردم به سیستم بانکی با ذکر خاطره‌ای از زمان دولت شهید رجایی گفت: در زمان دولت دوم به‌دلیل شایعه ورشکستگی بانک‌ها، مردم اقدام به برداشت وجوه نقدی خود کردند که همین امر موجب شد بانک مرکزی با کاهش نقدینگی مواجه شده و پیشنهاد چاپ اسکناس بدهد که این امر قطعا باعث ایجاد تورم می‌شد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌افزاید: پول‌ها چاپ شد اما پیش از توزیع، شهید رجایی در گفت‌وگویی تلویزیونی به مردم اطمینان داد بانک‌ها دچار هیچ مشکلی نخواهند شد و از آنها درخواست کرد پول‌های خود را به بانک بازگردانند. اطمینان و اعتماد مردم به شهیدرجایی باعث شد مشکل سیستم بانکی رفع و اسکناس‌های تازه چاپ شده معدوم شود.

   زحمت شایعه‌سازان سیاسی بر دوش دلالان

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «برخی کانال‌های ارز و سکه‌ای مدعی استعفای دکتر ظریف شده‌اند و این بار زحمت شایعه‌سازان سیاسی را آنها به دوش گرفته‌اند! ظاهرا روند کاهشی و آرامش نسبی بازار سکه و ارز، نان عده‌ای را آجر کرده و حسابی دلتنگ تلاطم دوباره و سود بادآورده هستند.»

 پولشویی چندصد میلیاردی  یک تبعه افغانستان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار، دادستان کل کشور گزارش دادند که در یکی از استان‌ها یک تبعه افغانی که گذرنامه هم ندارد توانسته است با کارت بانکی چندصد میلیارد پول را جابه‌جا کند.  محمدرضا تابش با اشاره به هجمه‌هایی که به وزیر امور خارجه در رابطه با سخنانش در مورد پولشویی می‌شود، گفت: آقای ظریف از طرح این موضوع نهایت حسن نیت را داشته و خواستند اعلام کنند که پدیده پولشویی و فساد در کشور رایج است. بخشی از نابسامانی‌ها و تلاطم‌هایی که در بازار ارز و سکه شاهد بودیم، متأثر از همین موضوع بود. نماینده اردکان یزد در مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران، ادامه داد: متأسفانه پدیده پولشویی در کشور رایج است .

 

این خبر را به اشتراک بگذارید