• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 20 دی 1396
کد مطلب : 3809
+
-

«در سکوت آفتاب نیمه‌شب» در اسفند

دریچه
«در سکوت آفتاب نیمه‌شب» در اسفند

با اینکه قرار بود آلبوم در «سکوت آفتاب نیمه‌شب» تازه‌ترین اثر سمفونیک محمدرضا درویشی سال گذشته منتشر شود اما این رونمایی به‌دلیل کسالت این هنرمند و صلاحدید پزشک او به تعویق افتاد. به گزارش ایسنا، اما قرار است اسفندماه از چند پارتیتور درویشی و سی‌دی آلبوم در سکوت آفتاب نیمه‌شب رونمایی شود.

آلبوم «درسکوت آفتاب نیمه‌شب» به پیشنهاد حسین بهروزی‌نیا برای پرداخت اثری سمفونیک روی 2قطعه از آثار او توسط محمدرضا درویشی نگاشته شده است. این اثر برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ میلادی در سالن اصلی کنسرواتوار «چایکوفسکی»، با اجرای ارکستر سمفونیک «حاجت‌تپه» آنکارا به‌عنوان ارکستر مهمان کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو با رهبری «بوراک توزون» اجرا شد.

در این اثر، تعدادی از هنرمندان ایرانی با سازهای ایرانی، ارکستر سمفونیک را همراهی کرده‌اند و به این ترتیب، سازهای عود، تار، کمانچه و چند ساز کوبه‌ای به شکلی برجسته در خدمت ارکستر سمفونیک قرار گرفته ‌است.

آلبوم «زمان» اثر دیگر و شنیده‌‌نشده‌ای از این هنرمند است که شامل آثار آهنگسازی شده برای سازهای زهی و پیانو می‌شود و در بازه زمانی ۲۰ تا ۶۰ سالگی او نوشته شده که قرار است در بهمن‌ماه رونمایی شود. درویشی این روزها در حال کارکردن روی جلد سوم دایره‌المعارفش در حوزه سازهای ایرانی است که به سازهای بادی می‌پردازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید