• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 آبان 1397
کد مطلب : 37916
+
-

فهرست 27نفری بازنشستگان صداوسیما

فهرست 27نفری بازنشستگان صداوسیما

اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در رسانه ملی آغاز شد.
روز گذشته نخستین روز قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به مرحله اجرایی رسید و بیش از 25نفر از افراد سازمان صداوسیما در لیست بازنشستگان قرار گرفتند. به گزارش همشهری، قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان از روز گذشته -شنبه ۲۶آبان۹۷ -آغاز شده و لازم‌الاجراست. یکی از سازمان‌هایی که برای اجرا زیر ذره‌بین قرار گرفته صداوسیماست. دیروز، سازمان صداوسیما لیستی از کارکنان و مدیران خود را به‌عنوان افراد بازنشسته که باید با این سازمان خداحافظی کنند، منتشر کرد که اسامی برخی از افراد در این لیست قابل تأمل است.
 علی‌اصغر جعفری کارمند رسمی سازمان صداوسیما که پیش از این رئیس مرکز بسیج سازمان صداوسیما بود و هم‌اکنون مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس است، ازجمله این افراد است.
همچنین علی‌اصغر پورمحمدی از مدیران پرسابقه و پرحاشیه صداوسیما که مدیریت شبکه 3 و معاونت سیما ازجمله خدمات او به‌شمار می‌رود نیز ازجمله بازنشستگانی است که با اعمال این قانون باید ساختمان جام‌جم را ترک کند و هم‌اکنون علی فروغی مدیریت شبکه3 را عهده‌دار است. مجید شعبانپور رئیس مرکز تولید و فنی سازمان صداوسیما نیز ازجمله افراد دیگری است که نامش در این لیست به چشم می‌خورد. ایرج سبقتی قائم‌مقام معاونت سیاسی، سعید گودرزی قائم‌مقام حوزه ریاست، مجتبی ستوده‌نیا مدیرعامل باشگاه خبرنگاران، محمد فهمی قائم‌مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه، حسین ساری مدیر سابق شبکه آموزش، علی کلباسی رئیس مرکز سرمایه انسانی سازمان صداوسیما، علیرضا برازش مدیر پیشین شبکه یک، مجتبی تونه‌ای مدیر رادیو معارف، حسن زهیری مدیر مرکز گیلان، مهدی دهقان‌نیری مدیر مرکز همدان، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و محمدحسین نجف‌پور گزارشگر باسابقه واحد مرکزی خبر ازجمله این افراد هستند. از دیگر افرادی که در این لیست آمده و خبرگزاری فارس نام او را آورده است، سیدرمضانعلی موسوی‌مقدم قائم‌مقام ریاست سازمان صداوسیماست. همچنین شنیده می‌شود عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما معافیت چند مدیر این سازمان را از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان برای مدت یک‌سال درخواست کرده و این در حالی است که چندی پیش خبری مبنی بر معافیت چند عضو معاونت سیاسی سازمان صداوسیما از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در رسانه‌ها منتشر شد. هرچند این خبر در حد شایعه است و برخی از سایت‌های خبری به آن اشاره کرده‌اند، ‌اما عسگری در نامه‌ای استثنا شدن را خواستار شده است. البته اینکه پاسخ رهبری به این درخواست چه بوده، هنوز مشخص نیست. درخواست علی‌عسگری مبتنی بر مهلت یک‌ساله به‌دنبال جایگزینی افراد شایسته تصدی این سمت‌ها بوده است. بعید نیست با این درخواست‌ها به‌دلیل وجود استدلال‌هایی مانند نبود اشخاصی برای تصدی این مسئولیت‌ها در این مقطع زمانی به‌مدت یک‌سال موافقت شود اما تعداد این افراد و کیفیت پذیرش آن هنوز مشخص نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید