• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 آبان 1397
کد مطلب : 37859
+
-

پیام ثبات ارزی از ساختمان شیشه‌ای میرداماد

رئیس‌کل و معاون اقتصادی بانک مرکزی از ثبات ارزی در بازار ارز خبر می‌دهند و می‌گویند تا پایان سال 47میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصادی کشور برمی‌گردد.
عبدالناصر همتی، با بیان اینکه به‌خاطر تحریم‌های ناجوانمردانه، برگشت ارز ناشی از آن به چرخه اقتصاد، مشکل و پیچیده شده است، اما بانک مرکزی با لحاظ تمام شرایط کشور و قوانین و مقررات، همراهی لازم را برای برگشت دلارهای صادراتی انجام خواهد داد، گفت: تعهد برای آوردن ارز به چرخه اقتصاد می‌تواند در قالب ترکیبی از روش‌های مختلف عرضه ارز به سامانه نیما یا عرضه به‌صورت حواله و اسکناس به صرافی‌ها یا واردات ثبت سفارش شده، برای خود و دیگران باشد. او در عین حال هشدار داده که مقاومت در برابر برگرداندن ارز صادراتی به کشور به‌معنای خروج سرمایه از کشور تلقی خواهد شد که در تقابل با اهداف رشد و توسعه اقتصادی کشور است. همتی با وعده بازگشت 47میلیارد دلار ارز صادراتی خطاب به صادرکنندگان تأکید کرد: انتظار از صادرکنندگان نیز همچون گذشته، همکاری با دولت و بانک مرکزی است و باید به‌خاطر داشت که عملکرد همه ما و ازجمله صادرکنندگان در شرایط خطیر کشور توسط مردم به قضاوت گذاشته خواهد شد. معاون اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از اقدامات گسترده این بانک برای ثبات بازار ارز خبر داد و یکی از این اقدامات را ایجاد سازوکاری برای بازگشت ارزهای صادراتی به کشور دانست.
پیمان قربانی، در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه بانک مرکزی اقدامات متنوعی را برای بحث ثبات‌بخشی به بازار دلار دارد، گفت: بانک مرکزی در بازار ارز وارد شده که خوشبختانه توانست ثبات را در بازار دلار ایجاد کند و این اقدامات با قوت ادامه خواهد داشت. وی روند اصلاح قیمت دلار را منطقی دانست و ادامه داد: بانک مرکزی به‌عنوان مسئول سیاست‌های ارزی، تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند از ثبات بازار دفاع کرده و از همین رو، سیاست‌های کنترلی ادامه‌دارد و با گذشت زمان شاهد ثبات در بازار هستیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید