وزیر آموزش و پرورش گفت که هماکنون کانون پرورش فکری با تجربه خوبی که از گذشته دارد کار را در حوزه عروسکسازی جلو میبرد و مطالعاتی را با اتکا به تجربیات سایر کشورها شروع کرده تا بتوانیم عروسکهای ایرانی را با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی گسترش دهیم. به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحائی در حاشیه افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان اینکه امروز اسباب بازی بهعنوان بخشی از فناوریهای آموزشی در یادگیری دانشآموزان و کسب مهارتهای مختلف در زمینههای ذهنی، فیزیکی و اجتماعی بسیار مؤثر است، گفت: نگاه ما به اسباب بازی صرفا وسیلهای برای سرگرمی نیست و میتواند یادگیری را سرعت ببخشد، عمق بیشتری به آن بدهد و یادگیری را ساده کند.
وی افزود: طرحی را در دست اقدام داریم که امیدوارم بتوانیم امسال آن را اجرا کنیم. قصد داریم با کمک کانون پرورش فکری کودکان در ۱۰ استان کشور برای پایههای اول تا سوم ابتدایی اتاق اسباببازی در مدارسی که امکانش را دارند ایجاد کنیم و بتوانیم اسباببازیهای تولید داخل را در مدرسه با رویکرد آموزشی در اختیار بچهها قرار دهیم و دانشآموزان اول تا سوم ساعاتی را در هفته در اتاق اسباب بازی مهارتهایی را تمرین کنند. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس ما مجهز به تکنولوژی آموزشی هستند و این تکنولوژی تعریف وسیع و گستردهای دارد، گفت: این تکنولوژیها باید با توجه به تغییرات روزافزون، بهروز شود که در دستورکار دولت است و بهتدریج این اتفاق خواهد افتاد.
بطحائی با بیان اینکه در حال استفاده از تأثیر مثبت فضای مجازی هستیم و بستر خوبی تحت عنوان سیناروبیک ایجاد کردهایم که از فناوریهای آموزشی ماست گفت: عروسک از موضوعاتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سالها پیش، روی آن کار کرده است. اسباب بازیهایی چون عروسک بهشدت حامل فرهنگ هستند و بچهها از اسباببازیها بهویژه عروسکها الگوبرداری میکنند. وی ادامه داد: کودکان اسباب بازیها را جزئی از خودشان و واقعیت زندگی خود میدانند.
یکشنبه 27 آبان 1397
کد مطلب :
37841
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/87D2
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved