• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 22 آبان 1397
کد مطلب : 37314
+
-

توزیع بسته حمایتی آغاز شد

وعده دولت برای تخصیص بسته‌های حمایتی و جبرانی به اقشار کم‌درآمد اجرا شد و خبرها حاکی از این است که واریز مرحله اول این بسته به‌حساب سرپرستان خانوارهای تحت حمایت سازمان بهزیستی نیز به انجام رسیده است. دیروز نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم معارفه‌اش در وزارت رفاه جزئیات جدیدی از توزیع این بسته‌های حمایتی را اعلام کرد.

 به گزارش همشهری، محمد شریعتمداری گفت: بسته‌های حمایتی، حاصل کار مشترک میان سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که حمایت مالی از اقشار با درآمد ثابت را شامل می‌شود و براساس آن در چند نوبت حمایت کالایی با حداقل‌های ممکن از این اقشار صورت می‌گیرد. شریعتمداری با اشاره به آغاز اجرای تخصیص بسته‌های حمایتی، افزود: در گام نخست ظرف هفته جاری واریز وجه مربوط به این حمایت‌ها به‌حساب تمام سرپرستان خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در دستور کار قرار گرفته است و رقمی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای خانوارهای یک تا 5‌نفره به‌حساب آنها واریز خواهد شد. او با بیان اینکه وجوه واریزی برای حمایت کالایی از معیشت خانوارهای کم‌درآمد اختصاص دارد، گفت: خانوارها قادرند با استفاده از پولی که به‌حساب یارانه آنها واریز شده است، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای فهرست کالاهای متنوعی را که انتخاب شده، خریداری‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در قدم دوم برنامه دیگری نیز در دستور کار داریم که به‌زودی همراه با واریز حقوق این‌ ماه یا زودتر توسط دولت یا وزارت اقتصاد اجرایی می‌شود و شامل پرداخت به کارمندان دولت در بخش‌های مختلف با حقوق کمتر از 3میلیون تومان در‌ ماه است که به‌صورت نقدی پرداخت خواهد شد. شریعتمداری افزود: سایر گروه‌های با درآمد کمتر از 3میلیون تومان در ‌ماه که جزو اقشار حمایت‌شده تحت پوشش نهادها نیستند نیز سومین گروه مشمول حمایت هستند که طرح مربوط به آنها 2هفته بعد از اجرای طرح در دور اول، اجرا می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که قبلا گفته شده بود افراد زیر 3 میلیون تومان حقوق مشمول می‌شوند، گفت: خطی در مجلس مشخص شده بود و سازمان برنامه آن خط را در تنظیم این میزان ریالی مورد استفاده قرار داده است و براساس آن همه آنهایی که از حقوق دولت بهره‌مند می‌شوند، شامل بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر گروه‌ها، شناسایی شده و مشمول حمایت هستند.

جلسه شورای‌عالی کار امروز برگزار می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران بخش وسیعی از جامعه هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند، گفت: عصر سه‌شنبه (امروز) جلسه شورای‌عالی کار برگزار می‌شود و با شرکای اجتماعی، آثار شرایط اقتصادی موجود بر بازار کار و کارگران را بررسی می‌کنیم. بر این اساس عصر امروز، نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در جلسه شورای‌عالی کار که به ریاست محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود، دور یک میز می‌نشینند و به بررسی مسائل اقتصادی بازار کار ازجمله افزایش هزینه معیشت کارگران می‌پردازند. به گزارش همشهری، نمایندگان کارگری در تیرماه سال‌جاری اعلام کردند براساس محاسبات انجام‌شده، هزینه‌های معیشت خانوارهای کارگری نسبت به دی‌ماه سال قبل 48.2درصد افزایش یافته است، ازاین‌رو بررسی این موضوع در شورای‌عالی کار را خواستار شدند. در جلسه نخست شورای‌عالی کار که در تیرماه امسال برگزار شد، نمایندگان کارگری 2 راهکار ترمیم دستمزد و احیای ستاد بن را برای جبران هزینه معیشت کارگران پیشنهاد دادند و در نهایت مقرر شد نمایندگان دولت و کارفرمایی نیز نظرها و پیشنهادهای خود را برای ترمیم دستمزد کارگران به دبیرخانه شورا ارائه دهند تا در نشست بعدی بررسی‌ها ادامه پیدا کند. در ادامه اما با استیضاح علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بی‌توجهی انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست موقت این وزارتخانه، جلسات شورای‌عالی کار برگزار نشد. باید دید اکنون که محاسبات نشان می‌دهد میزان افزایش هزینه معیشت کارگران نسبت به دی ‌ماه سال قبل به 65درصد رسیده، شورای‌عالی کار چه تصمیمی برای بهبود معیشت کارگران می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید