• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 19 دی 1396
کد مطلب : 3728
+
-

برگزاری 22 رویداد استارت‌آپی برای کاهش مشکلات پایتخت

نقش مؤثر شرکت‌های استارت‌آپی در ارائه خدمات و عملی کردن ایده‌های خلاقانه موجب شده شهرداری تهران، رفع و کاهش بخشی از مشکلات و مسائل مبتلا به شهر تهران را به این شرکت‌‌های نوین بسپارد.

رویداد شکوفایی تهران بزرگ، عنوان اقدام مشترکی میان شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است که قرار است رفع 22مسئله اساسی در پایتخت به برترین صاحب‌نظران ایده‌ها سپرده شود.

 مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری از برگزاری این رویداد همزمان با دهه فجر خبر داده و گفته: 22منطقه تهران به‌صورت همزمان و طی 3 روز تا 22بهمن‌ماه، بهترین ایده‌ها برای کاهش 22موضوع و مشکل اصلی مدیریت شهری همچون آلودگی هوا، مدیریت پسماند، ترافیک، محیط‌زیست و.. را انتخاب می‌کنند.

هر موضوع به یکی از مناطق واگذار شده و دبیرخانه تخصصی آن هم در هر منطقه شکل خواهد گرفت.

به گفته رضا قدیمی با همکاری مرکز رشد و فناوری‌های دانشگاه علامه طباطبایی فراخوان این رویداد منتشر شده و صاحبان ایده می‌توانند در 3 روز برگزاری این رویداد، ایده‌های خود را ارائه دهند؛ این ایده‌ها توسط هیأت انتخاب بررسی و درنهایت برترین آنها انتخاب خواهد شد.

شرکت‌های منتخب به‌مدت 2سال در مرکز رشد و فناوری مستقر شده و حمایت‌های مادی و معنوی فعالیت خود را از شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی همچنین از راه‌اندازی مراکزی برای حمایت بیشتر از این شرکت‌های استارت آپی خبر داد و گفت:‌ مراکز رشد و شتاب فناوری‌های نوین شهر تهران در سال 97 راه‌اندازی خواهند شد و قرار است بسیاری از سرمایه‌گذاران مانند بانک‌ها، حمایت‌های لازم را ازاین ایده‌ها برای به نتیجه رساندن آنها انجام دهند. صاحبان ایده می‌توانند به سازمان خدمات اجتماعی شهرداری یا واحد خدمات اجتماعی در مناطق 22گانه مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید