• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 22 آبان 1397
کد مطلب : 37277
+
-

پرده گوش براری چگونه پاره شد؟

پرده گوش براری چگونه پاره شد؟

اینکه پرده گوش وزنه‌بردار در یک مسابقه پاره شود، از اتفاقات عجیب است اما این اتفاق برای محمدرضا براری یکی از وزنه‌برداران ایران افتاده. براری که با تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان 2018 عشق‌آباد شرکت کرده بود، در وزن 109کیلوگرم وزنه زد و ششم شد. تیم دیروز به ایران برگشت و نخستین حرفی که براری زد این بود که محمدحسین برخواه- سرمربی تیم ملی- با ضربه‌ای که به‌صورت او زده، باعث شده پرده گوش‌اش پاره شود.
یکی از عادت‌های مرسوم بین مربیان وزنه‌برداری ضربه زدن به‌صورت وزنه‌برداران است؛ قبل از اینکه آنها روی تخته بروند و وزنه بزنند، مربیان چند ضربه به‌صورتشان می‌زنند. برخواه هم تأیید کرده که این کار را انجام داده؛«براری حرکت اول دوضرب را از دست داد، باید او را از نظر ذهنی برای حرکت دوم آماده می‌کردم، مثل همه مربیان به‌صورت او ضربه زدم اما متأسفانه گوش‌اش آسیب دید».‌
برخواه به ایسنا گفته که از براری بابت این اتفاق عذرخواهی و طلب حلالیت کرده و حتی از او خواسته دیه پرداخت کند؛«من به او سر زدم و حلالیت طلبیدم و گفتم از لحاظ شرعی یا باید من را حلال کند یا باید دیه پرداخت کنم. من تعمدی در این کار نداشتم و دوست داشتم براری با شرایط خوبی روی صحنه مسابقات برود اما درمانش را باید از طریق متخصصان این کار پیگیری کند». این توضیحات برخواه در جواب گلایه‌هایی است که براری داشته است. براری این اتفاق را طوری جلوه داده که به‌نظر می‌رسد برخواه عمدی در کار داشته است؛«موقعی که برخواه ضربه زد، پرده گوشم پاره شد. همان لحظه حس بدی داشتم. به مربیان گفتم که اتفاقی برای گوش من افتاده، گویا برای برخواه خیلی مهم نبود. البته او بعدا به اتاقم آمد و حلالیت طلبید با این حال همه می‌دانند که سرمربی تیم ملی از اول دوست نداشت من به مسابقات جهانی بروم. من انتظار داشتم او پیگیر کار من باشد و بگوید باید چه کاری انجام بدهم».
براری حتی مدعی شده اگر این اتفاق برایش نمی‌افتاد می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد؛ «سرگیجه داشتم و نتوانستم خوب وزنه بزنم. مطمئن باشید اگر این اتفاق نمی‌افتاد می‌توانستم مدال بگیرم». پزشکان ترکمنستانی گوش براری را معاینه کردند و به او توصیه کرده‌اند که حتما باید گوش‌اش را جراحی کند؛« نمی‌خواستم آنجا این کار را انجام دهم، می‌خواستم به ایران بیایم و متخصصان ایرانی هم گوشم را معاینه کنند. فقط آمپول زدم تا بتوانم روی پا بایستم». براری ناراحت است که چرا بعضی‌ها از او انتقاد کرده‌اند که چرا مثل بازی‌های آسیایی در مسابقات جهانی هم نتوانسته مدال بگیرد؛«من حتی نمی‌توانستم روی پا بایستم ولی بعضی‌ها قضاوت کردند که من نتوانستم مدال بگیرم».

این خبر را به اشتراک بگذارید