• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 22 آبان 1397
کد مطلب : 37264
+
-

پرسپولیس در خطر محرومیت

تیتر یک
پرسپولیس در خطر محرومیت

 فینال لیگ قهرمانان آسیا یکی از باشکوه‌ترین میزبانی‌های ورزش ایران بعد از پیروزی انقلاب بود، اما همین فینال باشکوه هم براساس استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایرادهای غیرقابل چشم‌پوشی داشت.

با وجود تأکید مدیران ای‌اف‌سی بر شماره‌گذاری بلیت‌ها و جلوگیری از ورود افراد اضافه، تصاویر به وضوح نشان می‌داد که بین 10تا 20 هزار نفر بیش از ظرفیت صندلی‌ها وارد ورزشگاه شده‌اند. تعدادی از این افراد اضافه مثل همیشه روی پله‌ها نشسته بودند، محلی که طبق مقررات کسی نباید بنشیند. گروهی هم در دورترین نقطه از زمین بازی، دور تا دور ورزشگاه، ایستاده بازی را نگاه می‌کردند.

طبق اعلام رسمی، ورزشگاه نزدیک به 78هزار صندلی دارد اما گوینده بلندگوی ورزشگاه اواخر بازی تعداد تماشاگران را 100هزار نفر اعلام کرد. 22هزار نفر اضافه بر ظرفیت چگونه وارد ورزشگاه شده بودند؟ آیا همه افراد اضافه بلیت داشتند؟ چه‌کسی به آنها بلیت فروخته بود؟ اگر بلیت نداشتند چگونه وارد شده بودند؟ 

نزدیک به یک ساعت قبل از بازی، اتفاقی عجیب جلوی چشم مسئولان ای‌اف‌سی افتاد. ناگهان جمعیت زیادی به جایگاه شماره 12هجوم آوردند. جمعیتی تقریبا دو برابر ظرفیت صندلی‌های این جایگاه. مسئولان برگزاری بازی مدعی شدند که در چاپ بلیت‌ها اشتباهی رخ داده و روی بلیت‌های جایگاه 2هم عدد 12نوشته شده است. اما حتی با فرض پذیرش این توجیه هم، این سؤال پیش می‌آید که پس چرا جایگاه 2خالی نیست! اولین بار نیست که بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا با چنین مشکلاتی برگزار می‌شود. پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا در چند نوبت استقلال و پرسپولیس را به دلایل مشابه جریمه کرده است. از 2هزار دلار تا 50هزار دلار.

تاکنون کسی مدیران این باشگاه‌ها را به‌خاطر چنین سوءمدیریت‌ها و جرایمی که می‌شوند، بازخواست نکرده است. جرایم هم نه از جیب مدیران که از درآمد باشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

با وجود این شنیده‌ها حاکی از آن است که تکرار چندین باره این اتفاقات از یک طرف و حساسیت‌های ویژه بازی فینال از طرف دیگر، باعث شده نگرانی درباره پرونده پرسپولیس بیش از گذشته باشد. بعید نیست این بار علاوه بر جریمه مالی، تماشاگران پرسپولیس هم از تماشای بازی‌های خانگی تیم‌شان محروم شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید