• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 22 آبان 1397
کد مطلب : 37271
+
-

شجاع خلیل‌زاده: بیشتر تیم‌ها می‌خواستند ما ببازیم

تا آخر فوتبالم حسرت این فینال را می‌خورم/ الدوحیل در اصفهان و قطر به‌راحتی پیروز شد و السد در آزادی 3گل به استقلال زد

شجاع خلیل‌زاده: بیشتر تیم‌ها می‌خواستند ما ببازیم

حمیدرضا علی‌پور

پرسپولیس با وجود تمام کمبودهایی که داشت و با دست خالی، توانست کار بزرگی انجام دهد و خود را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند اما در گام آخر کم آورد و در نهایت قهرمانی را به کاشیما واگذار کرد. شجاع خلیل‌زاده اما در این دوره لیگ قهرمانان یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود. او با وجود اینکه با آسیب‌دیدگی ماهینی مجبور شد تا در دفاع راست بازی کند، اما عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داد. مدافع سرخپوشان درخصوص شرایط پرسپولیس و آینده این تیم و همچنین از دست‌دادن قهرمانی لیگ قهرمانان با همشهری به گفت‌وگو پرداخت:

   بعد از گذشت 2روز از فینال لیگ قهرمانان چه حسی داری؟
واقعا خیلی ناراحت هستم و هنوز نتوانسته‌ام این موضوع را فراموش کنم. فکر کنم تا آخر فوتبال خودم حسرت از دست دادن این قهرمانی را خواهم کشید.
   اما واقعا کسی فکرش را نمی‌کرد که پرسپولیس بتواند به فینال برسد.
به‌نظر من بزرگ‌ترین موفقیت فوتبالی بود که توانستیم به آن برسیم. برای تیم و باشگاه اتفاق بزرگی بود که توانستیم به فینال لیگ قهرمانان برسیم. البته ما سال قبل به نیمه‌نهایی رسیدیم و امسال به فینال لیگ قهرمانان راه یافتیم و تلاش می‌کنیم تا در سال آینده به قهرمانی آسیا برسیم. اما با وجود این به‌نظر من خیلی از جوانان تیم هنوز نمی‌دانند که به چه موقعیت بزرگی دست پیدا کرده‌اند.

   پرسپولیس می‌تواند در سال آینده هم همینطور با قدرت ادامه دهد؟
ما در تیم کادر فنی بسیار خوبی داریم و امیدوارم که این کادر فنی سال‌های سال بالای سر تیم باشد تا پرسپولیس همچنان مانند چند سال گذشته در صدر لیگ ایران و بالای جدول باشد و دل هواداران را شاد کند.

   خیلی‌ها هم از شکست پرسپولیس خوشحال شدند.
اتفاقا برای من خیلی این اتفاق جالب بود. بعضی از تیم‌ها در حسرت فینال آسیا خواهند ماند اما ما در پرسپولیس زمانی که سپاهان و ذوب‌آهن و استقلال در آسیا بازی داشتند، برای پیروزی آنها دعا می‌کردیم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کردیم و از شکست آنها ناراحت می‌شدیم. امسال اما 90درصد تیم‌های لیگ آرزو داشتند که پرسپولیس شکست بخورد و واقعا خیلی سخت بود برای آنها که پرسپولیس قهرمان شود.

   این در حالی است که پرسپولیس با دست خالی توانست این مسیر را پشت سر بگذارد.
ببینید، ما از ابتدای فصل بدنسازی فوق سنگینی را پشت سر گذاشتیم و بدون استراحت فقط در لیگ و آسیا بازی کردیم و هر وقت تیم ملی بازی داشت، باز هم بدنسازی کردیم و این باعث شد تا بدن بازیکنان تیم تحلیل برود و دیدید که در نهایت حسین ماهینی و محمد انصاری را از دست دادیم.

   با این همه اما هواداران از عملکرد تیم خیلی راضی هستند.
من از همه هواداران پرسپولیس ممنون هستم که اینقدر پشت تیم بودند و ما را تنها نگذاشتند و شرمنده آنها شدیم. اما پرسپولیس پیش از فینال با 2تیمی بازی کرد که بعضی از تیم‌های لیگ ما را با 50درصد توان خود شکست دادند. همین الدوحیل در اصفهان و قطر به‌راحتی پیروز شد و السد در آزادی 3گل به استقلال زد و بازی برگشت اصلا فشار نیاورد و به‌راحتی به دور بعد صعود کرد.

   برای ادامه لیگ به‌عنوان یکی از بازیکنان با‌تجربه لیگ باید بتوانی در جوانان تیم دوباره انگیزه ایجاد کنی.
نبود انصاری و ماهینی ضربه بزرگی به تیم زد اما بازیکنان جوان تیم نباید انگیزه خود را از دست بدهند چون آنها در فینال آسیا بازی کرده‌اند و باید به‌خاطر هواداران پرسپولیس بازی کنند.

   قرار بود بعد از قهرمانی پرسپولیس سرت را بتراشی اما این اتفاق نیفتاد تا خیلی از دوستانت حسرت بخوردند!
کچل‌کردن من تنها برای انگیزه بود تا بتوانیم به قهرمانی برسیم. باید بگویم من خیلی سال است که در فوتبال ایران بازی می‌کنم اما هرگز چنین جوی ندیده بودم که خیلی از تیم‌ها اینقدر علنی خواهان شکست پرسپولیس باشند و به‌نظر خودم حرکت آنها اصلا درست نبود.

این خبر را به اشتراک بگذارید