• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 21 آبان 1397
کد مطلب : 37115
+
-

در 77کیلو قطعاً مدال می‌گرفتم

در 77کیلو قطعاً مدال می‌گرفتم

محسن محمودصفری

بزرگ‌ترین انتقادی که به تصمیمات علی اشکانی و کادر او می‌توان گرفت استفاده از محمدعلی گرایی در وزن 72کیلوگرم بود. در حالی این تصمیم پر ابهام اتخاذ شد که گرایی چند‌ماه قبل با اقتدار در وزن 77کیلوگرم در بازی‌های آسیایی مدال طلا گرفته بود. از همان زمان که تصمیم کادر فنی برای استفاده از گرایی در وزن 72کیلوگرم اعلام شد انتقادات به این تصمیم بحث‌برانگیز شروع شد ولی کادر فنی روی تصمیم خود اصرار داشت که نتیجه‌اش ناکامی در وزن 72 و 77کیلوگرم بود. محمدعلی گرایی دارنده مدال برنز جهان در سال2017 و طلای بازی‌های آسیایی در سال 2018 درگفت‌وگو با همشهری ورزشی درباره اتفاقات مسابقات جهانی مجارستان صحبت کرده است.

    چه اتفاقی می‌افتد که در فاصله 2‌ماه در 2رویداد شرکت می‌کنی، در یکی با اقتدار طلا می‌گیری و در دیگری از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شوی؟
اول این را بگویم که قصد توجیه شکستم را ندارم. باختم را قبول کردم و برای بهترشدن تلاش می‌کنم. حیف شد یک مدال جهانی را از دست دادم که می‌توانستم آن را به راحتی کسب کنم. درباره بازی‌های آسیایی که طلا گرفتم و مسابقات جهانی که نتوانستم مدالی کسب کنم این را باید بگویم که در بازی‌های آسیایی در وزن 77‌کیلوگرم کشتی گرفتم و در مسابقات جهانی در وزن 72کیلوگرم.

    دقیقا مسئله همین است چطور از گرایی که در 77کیلوگرم طلا می‌گیرد برای مسابقات جهانی در وزن 72 کیلوگرم استفاده می‌شود؟
از من خواستند برای کمک به تیم به وزن 72 کیلوگرم بیایم من هم قبول کردم. البته باید هم قبول می‌کردم من سرباز تیم ملی هستم و باید در اختیار تیم ملی باشم.

    روی تشک اصلا صلابت بازی‌های آسیایی را نداشتی، این را خودت قبول داری؟
دقیقا همینطور است. با برنامه‌ریزی 9کیلو از وزنم را برای مسابقات جهانی کم کردم ولی با قانون جدید کاهش وزن زیاد بسیار از توان کشتی‌گیران کم می‌کند. اگر به شما بگویم با 30درصد توانم روی تشک رفتم اغراق نکردم. اصلا بدنم نمی‌کشید و نتیجه‌اش را هم همه دیدند.من به کادر فنی هم گفته بودم در 72کیلوگرم قول مدال نمی‌دهم ولی اگر 77کیلوگرم کشتی می‌گرفتم قطعا مدال می‌گرفتم. ولی باز هم از من خواستند برای کمک به تیم در 72کیلوگرم کشتی بگیرم.
 
  تیم کشتی فرنگی در 10وزن یک مدال برنز کسب کرد، به‌نظرت دلیل این ناکامی چه می‌تواند باشد؟
تیم ما نتیجه نگرفت و این را باید قبول کرد ولی بچه‌های ما از نظر بدنی هیچ‌کدام کم نیاوردند به‌نظرم مشکل روحی سبب این شکست شد. یکنواختی تمرینات، ثابت بودن محل تمرین و اردوهای طولانی مدت همه از دلایلی است که می‌تواند در کسب این نتیجه دخیل باشد. من خودم بعد از مسابقات جهانی پاریس 12‌ماه در اردو بودم. به مسابقات قهرمانی آسیا رفتم و پس از آن در بازی‌های آسیایی کشتی گرفتم و در آخر هم برای شرکت در مسابقات جهانی بوداپست اعزام شدم.

    بعد از شکست بوداپست تمرینات‌ات را از سر گرفته‌ای؟
از ناحیه زانو و آرنج مصدومیت دارم که باید جراحی کنم. باید اول به مصدومیت‌هایم برسم تا بتوانم دوباره تمریناتم را از سر بگیرم هم‌اکنون هم فقط تمرینات آمادگی جسمانی انجام می‌دهم و تمرین کشتی نمی‌کنم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید