• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 21 آبان 1397
کد مطلب : 37113
+
-

نگاهی به لیست تیم‌ملی


 کارلوس کی‌روش اگرچه برای بازی پرسپولیس و کاشیما به تهران نیامد اما همان شب لیست بازیکنان مورد نظرش را برای بازی تدارکاتی تیم‌ملی در هفته آینده اعلام کرد. لیست تیم‌ملی این‌بار 24نفره است و تغییراتی نسبت به لیست قبلی دارد که اغلب این تغییرات به‌دلیل مصدومیت بازیکنان بوده است. 

   برترین‌ها؛ استقلال و تراکتور
همانطور که می‌بینید از جمع 24بازیکن دعوت‌شده به تیم‌ملی 10بازیکن در لیگ ایران بازی می‌کنند و 14بازیکن در تیم‌های خارجی شاغل هستند. از میان تیم‌های ایرانی استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز با 3بازیکن صاحب بیشترین مهره‌ها در تیم‌ملی هستند و پرسپولیس هم 2بازیکن در لیست دارد. تیم پدیده مشهد به‌عنوان صدرنشین لیگ برتر در این لیست کی‌روش هیچ نماینده‌ای ندارد و درست مثل لیست قبلی دستش از تیم‌ملی کوتاه مانده است.

  رامین نرفته بود ولی برگشت
با یک مقایسه کوتاه مشخص می‌شود 7بازیکن از لیست قبلی در لیست جدید تیم‌ملی نیستند و در عوض 3بازیکن جدید به تیم‌ملی دعوت شده‌اند که جایی در لیست قبلی نداشتند. رشید مظاهری (ذوب‌آهن اصفهان)، مرتضی پورعلی‌گنجی (یوپن بلژیک)، پژمان منتظری، علی کریمی و آرمین سهرابیان (استقلال تهران)، سعید عزت‌اللهی (ردینگ انگلیس) و علیرضا جهانبخش (برایتون انگلیس)، 7بازیکنی هستند که بنا به دلایل مختلف ازجمله مصدومیت، فعلا تیم‌ملی را ترک کرده‌اند. اما 3بازیکن جدیدی که در لیست قبلی حضور نداشتند رامین رضاییان (الشحانیه قطر)، کاوه رضایی (کلوب‌بروژ بلژیک) و محمدحسین کنعانی‌زادگان (ماشین‌سازی تبریز) هستند. رضاییان به‌دلیل اینکه عضو هیچ باشگاهی نبود و انفرادی تمرین می‌کرد در لیست قبلی حضور نداشت. اما با وجود غیبت در لیست تیم‌ملی در تمرینات حضور داشت و در بازی تدارکاتی هم روی نیمکت نشست.

  هشتمین بازیکن ماشین‌سازی در لیست
از جمع 24بازیکن دعوت‌شده به تیم‌ملی، نام محمدحسین کنعانی‌زادگان بیشتر از بقیه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و خیلی‌ها از دعوت این بازیکن انتقاد کرده‌اند. کنعانی‌زادگان تا قبل از مصدومیت سنگین و غیبت طولانی‌مدتش یکی از مدافعان موردعلاقه کی‌روش بود و حالا بعد از یک‌سال‌ونیم دوباره به لیست برگشته است. او این فصل در ماشین‌سازی تبریز بازی می‌کند و از دیدگاه سایت‌های مرجع آماری در جمع 100بازیکن اول لیگ قرار ندارد. از دیدگاه سایت90 کنعانی‌زادگان هشتمین بازیکن برتر تیمش بوده و در رده‌بندی کلی بازیکنان نیز رتبه107 را در اختیار دارد. از دیدگاه سایت متریکا نیز وضعیت او تفاوت چندانی با سایت90 ندارد. در سایت مرجع متریکا کنعانی‌زادگان با امتیاز فنی 6.44 از 10در رتبه107 قرار گرفته است. او یکی از 3بازیکن ماشین‌سازی است که در 11بازی برگزارشده 990دقیقه کامل بازی کرده و حتی یک‌دقیقه هم تعویض نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید