• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 20 آبان 1397
کد مطلب : 36972
+
-

رکوردشکنی سپاهان و اروین

رکوردشکنی سپاهان و اروین

4بازی لیگ برتر که روز جمعه برگزار شدند، همگی پرگل و تماشایی از آب در‌آمدند. در این 4بازی، سپاهان، تراکتورسازی، پارس‌جنوبی و نساجی با نتایج قاطع و پرگل رقبای خود را شکست دادند که از این میان 3بازی از هفته دوازدهم بود و جدال سپاهان و سایپا بازی باقیمانده از هفته یازدهم لیگ برتر به شمار می‌رفت که به‌دلیل بازی هر 2تیم در جام‌حذفی، یک هفته به تأخیر افتاده بود.
 جواد؛ قاتل جنوبی‌ها
نساجی و استقلال خوزستان آغازگر بازی‌های هفته دوازدهم بودند که میزبان قائمشهری در هر نیمه یک گل وارد دروازه حریف کرد و دومین پیروزی فصل را به‌دست آورد. جالب اینکه نخستین برد نساجی هم مقابل یک تیم خوزستانی به‌دست آمده بود و این تیم شمالی نشان داد فقط توان بردن تیم‌های جنوبی را دارد. شاگردان نکونام که در هفته پنجم نفت مسجدسلیمان را شکست داده بودند، بعد از 7هفته دوباره موفق به کسب پیروزی شدند و این بار آبی‌پوشان اهوازی را بردند. محمد میری در نیمه اول نساجی را پیش انداخت و در آخرین دقیقه همین نیمه ابوالفضل اعلایی کارت قرمز گرفت تا نساجی نیمه دوم را با یک بازیکن کمتر روبه‌روی میهمانش بازی کند. اما نساجی‌چی‌ها با 10نفر هم پا پس نکشیدند و گل دوم این تیم در دقیقه56 توسط علی‌اصغر عاشوری به ثمر رسید. استقلال خوزستان با یک مساوی و 4باخت ضعیف‌ترین نتایج را در 5هفته اخیر گرفته است.
 روزهای نحس جلالی
نحسی هفته گذشته این بار هم دست از سر پیکان برنداشت و این تیم دومین شکست متوالی را هم متحمل شد. تیم مجید جلالی در 9بازی ابتدایی‌اش فقط یک‌بار باخت اما در 2‌هفته اخیر 2شکست دیگر به آن یک باخت اضافه کرده است. پیکان این بار میهمان پارس‌جنوبی بود که یکی از موفق‌ترین تیم‌های لیگ در بازی‌های خانگی است. محمد نوری که در روزهای میانسالی یک‌بار دیگر در فرم خوبش قرار گرفته، در دقیقه20پاس گل اول را داد و در دقیقه78 از روی نقطه پنالتی گل دوم را زد. تیم تارتار یک‌بار دیگر هم صاحب پنالتی شد که این بار محمد شادکام پشت توپ ایستاد تا طلسم گل‌نزدن‌های خود را در این فصل بشکند. خط دفاعی پیکان آمار خوبی تا 2هفته قبل داشت اما بعد از دریافت 2گل مقابل تراکتور، در این بازی هم برای نخستین‌بار 3گل خورد تا طی 2هفته اخیر بیشتر از 9هفته گذشته‌اش گل خورده باشد.
 غوغای اروین در یادگار
در تبریز یک‌بار دیگر تراکتوری‌ها روزی تاریخی را رقم زدند و ورزشگاه یادگار امام این شهر پر از تماشاگر شد. تراکتور در حضور 70هزار تماشاگر در نیمه اول تحت‌تأثیر بازی خوب ذوب‌آهن قرار گرفت و حتی با یک گل از حریفش عقب افتاد. محسن مسلمان که برای پرسپولیس هیچ‌گاه کاشته‌ای را تبدیل به گل نکرده بود، برای ذوب‌آهن یک کاشته را از فراز دیوار دفاعی حریف به زیبایی به تور رساند و ذوب‌آهن را پیش انداخت. او که قبلا هم با پیراهن ذوب‌آهن سابقه گلزنی به تراکتورسازی را داشت و برای شادی بعد از آن گل با تبریزی‌ها درگیر شده بود، این بار خیلی معمولی شادی کرد و آرامش کسی را به هم نزد. آرامش بازی را اما لی اروین به هم زد که باز هم در نقش ذخیره طلایی ظاهر شد و این بار یک رکورد جدید هم برای لیگ ایران به ثبت رساند. او در دقیقه53 به زمین آمد و از دقیقه57 تا 64 دروازه ذوبی‌ها را 3بار باز کرد. هت‌تریک در 7دقیقه رکوردی بود که رکورد 9دقیقه‌ای آرش برهانی را پاک کرد و به سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ لیگ‌برتر تبدیل شد. بعد از این رکوردشکنی، مسعود شجاعی هم یک گل دیگر زد و نتیجه را 4-1 کرد. دومین برد پرگل تراکتور بعد از پیروزی 6گله مقابل استقلال خوزستان، خط حمله این تیم را به دومین خط حمله برتر بعد از سپاهان تبدیل کرد.
 کسی حریف استنلی نیست
علی دایی برخلاف هفته‌های گذشته که به پروپای استقلال و پرسپولیس می‌پیچید، در اصفهان مثل یک بچه حرف‌گوش‌کن 3گل از سپاهان خورد و ساکت و سربه‌زیر به تهران برگشت! تیم قلعه‌نویی در همان 20دقیقه اول 2گل زد و در نیمه دوم هم حریف را 3گله کرد تا دایی دیگر از داوری هم شکایتی نداشته باشد. تیم او آنقدر ضعیف ظاهر شد که سرمربی‌اش برای یکی از معدود دفعات در زندگی ورزشی‌اش به برتری حریف اقرار کرد. این پنجمین برد متوالی سپاهان بود که رکوردی برای این فصل است و نشان می‌دهد این تیم از شر نوسانات ابتدای فصل رها شده و کاملا به ثبات رسیده است. سپاهانی‌ها با کی‌روش استنلی که در این بازی 2گل زد و استوکس را جا گذاشت، صاحب بهترین خط حمله لیگ هستند. مشکل آنها تا 2هفته قبل دریافت گل‌های زیاد بود که این مشکل را هم 2هفته‌ای است حل کرده‌اند و برای نخستین‌بار از ابتدای فصل 2کلین‌شیت متوالی را به ثبت رسانده‌اند. برای آنهایی که هر هفته منتظر سقوط پدیده و پایان شگفتی‌سازی این تیم هستند، سپاهان جدی‌ترین مدعی قهرمانی در این فصل محسوب می‌شود؛ بدون برو برگرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :