• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 19 دی 1396
کد مطلب : 3696
+
-

رئیس قوه قضاییه: موافق بستن فضای مجازی نیستم

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضا با اشاره به حوادث اخیر و لزوم بررسی چرایی شکل‌گیری این اعتراض‌ها گفته است: ما موافق بستن فضای مجازی نیستیم. او می‌گوید:همه دیدیم که پیام‌رسان‌های بی‌نام و نشان و کانال‌های بدون شناسنامه و مجرمان آزاد چگونه در این حوادث ابزار دشمن بودند.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفته است: ایجاد اشتغال و رفع تنگنا‌های معیشتی، مطالبه بحق مردم است. وزیر اطلاعات هم با تأکید بر اینکه حوادث تلخ روزهای گذشته نیاز به آسیب‌شناسی دارد، اظهار داشت: باید با نگاه کارشناسانه، غیرمتعصبانه، واقع‌بینانه و فراجناحی ریشه‌ها و علل این اتفاقات را شناسایی کرد و در جهت پیشگیری و جلوگیری از تکرار آنها در آینده گام برداشت.

به گزارش میزان، آیت‌الله آملی لاریجانی که در جلسه عالی مسئولان سخن می‌گفت خطاب به قضات رسیدگی‌کننده به پرونده بازداشت‌شدگان حوادث اخیر گفته است: نباید همه بازداشت‌شدگان را به یک چشم دید زیرا حساب کسانی که اغفال شده‌اند، سابقه کیفری ندارند و اقدام مؤثری نیز در این حوادث نداشته‌اند، از سایرین جداست.

او می‌گوید: گروه دوم باید حسب تشخیص قاضی و در حد مقدورات قانونی از رأفت اسلامی برخوردار شوند تا فرصت دوباره‌ای به آنان داده شود که در فکر و راه خود تجدیدنظر کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید