• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 19 دی 1396
کد مطلب : 3687
+
-

پرداخت سود سهام‌عدالت آغاز شد

به‌دنبال تأکید رئیس‌جمهور برای تسریع در پرداخت سود سهام‌عدالت سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی‌ از پرداخت مرحله نخست سود سهام‌عدالت به مبلغ 50هزار تومان به مشمولان سهام‌عدالت خبر داد. به گزارش همشهری، روز گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با حضور در وزارت اقتصاد از مسئولان اقتصادی خواست تا هرچه سریع‌تر پرداخت سود مشمولان سهام‌عدالت را آغاز کنند. آن‌طور که سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرده جزئیات دقیق از نحوه پرداخت سود سهام‌عدالت امروز سه‌شنبه در جریان یک کنفرانس خبری رسمی اعلام خواهد شد.

 

چقدر سود پرداخت می‌شود

جعفر سبحانی، سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی‌ درباره مقدار سودی که قرار است به مشمولان سهام‌عدالت پرداخت شود، گفت: با موافقت رئیس‌جمهوری توزیع سود سهام‌عدالت به مشمولان ثبت‌نام شده قطعی این طرح، آغاز شده است. جعفر سبحانی افزود: آن دسته از مشمولانی که از محل تخفیف یا آورده خود یک میلیون تومان سهام دارند، 50هزار تومان دریافت می‌کنند. این رقم در نوبت‌های بعدی تا 150هزار تومان تکمیل می‌شود. به گفته او، بقیه مشمولان سهام‌عدالت نیز متناسب با سهام خود از سود تعلق گرفته بهره‌مند می‌شوند. همزمان با اعلام خبر آغاز توزیع سود، دیروز هیأت‌دولت لایحه ساماندهی سهام عدالت را برای تأیید و تصویب نهایی به مجلس ارسال کرد.

 

توزیع سود سهام‌عدالت به ضرر مردم است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اولویت، واگذاری واقعی سهام‌عدالت است و مخالف اقدام دولت درخصوص توزیع سود سهام‌عدالت هستیم. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: پرداخت سود سهام‌عدالت در شرایط فعلی نوعی مسیر انحرافی در واگذاری واقعی سهام‌عدالت است. او ادامه داد: اگر اصل سهام‌عدالت به‌صورت واقعی به مردم منتقل شود، به‌طور بدیهی سودهای تعلق گرفته به این سهام نیز به مردم خواهد رسید. او توضیح داد: براساس محاسبات، میزان سود سهام‌عدالت در مجموع 4هزار میلیارد تومان است که اگر این سود در شرکت‌ها باقی بماند، به قیمت سهام‌عدالت اضافه خواهد شد و این افزایش قیمت سهام بیش از اثر ارائه سود به دارندگان سهام، که مردم هستند، نفع می‌رساند.

پورابراهیمی افزود: اگر 4هزار میلیارد تومان سود سهام‌عدالت هم‌اکنون توزیع نشود و با ضریب سرمایه‌گذاری 5روبه‌رو شود، تا 20هزار میلیارد تومان نیز می‌توان تسهیلات به این میزان منابع اضافه کرد تا صرف اجرای طرح‌های اقتصادی شود که به‌طور طبیعی انجام این مهم در خروج از رکود اقتصادی و ایجاد اشتغال‌زایی در کشور تأثیر جدی خواهد داشت. او اظهار داشت: براساس محاسبات برای افراد عادی که دارنده برگه‌های سهام‌عدالت هستند، تنها ماهانه تا 5هزار تومان سود تعلق می‌گیرد که منطق اقتصادی این موضوع را قبول نمی‌کند که 4هزار میلیارد تومان پول به‌صورت ماهانه 5هزار تومان بین دارندگان سهام‌عدالت توزیع شود؛ چرا که این کار مانع اجرای طرح‌های اقتصادی شده و جفا به اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

 

   مهم‌ترین موارد

  قرار است رقم سود پرداختی در نوبت‌های بعدی تا 150هزار تومان تکمیل شود.

  جزئیات دقیق از نحوه پرداخت سود سهام‌عدالت، امروز -سه‌شنبه- در جریان یک کنفرانس خبری رسمی اعلام خواهد شد.

  براساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی‌ در مرحله نخست به هر یک از مشمولان 50هزار تومان سود سهام‌عدالت پرداخت خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید