• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 19 دی 1396
کد مطلب : 3678
+
-

حمایت از عرضه سنگ‌آهن در بورس‌کالا

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: بورس‌کالا می‌تواند با شفافیتی که در معاملات ایجاد می‌کند بسیاری از گلایه‌هایی را که میان تولیدکنندگان سنگ‌آهن و شرکت‌های فولادی وجود دارد پایان بخشد. به گزارش پایگاه خبری بورس‌کالای ایران، مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو از ارائه سنگ‌آهن در بورس‌کالا استقبال می‌کند، زیرا بورس‌کالا می‌تواند با شفافیتی که در معاملات ایجاد می‌کند بسیاری از گلایه‌هایی را که میان تولیدکنندگان سنگ‌آهن و شرکت‌های فولادی وجود دارد پایان بخشد. او افزود: اکنون سنگ‌آهن برای بازارهای صادراتی از طریق بورس‌کالا فروخته می‌شود اما معتقدیم برای فروش داخلی باید به بورس‌کالا بیاید. البته به‌نظر ما بقیه زنجیره فولاد مانند گندله و کنسانتره نیز باید به مجموعه بورسی عرضه شوند. کرباسیان با اشاره به اهمیت درنظر گرفتن زمان برای ارائه سنگ‌آهن به بورس‌کالا تأکید کرد: زمان عرضه سنگ‌آهن به بورس‌کالا مسئله مهمی است، زیرا باید به‌نحوی تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار شود. 

او با اشاره به جلساتی که در این زمینه برگزار شده است، اعلام کرد: تاکنون بورس‌کالا جلسات متعددی را با تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان سنگ‌آهن برگزار کرده که حتی 2جلسه از این سلسله ملاقات‌ها در حضور خود من بوده است و امیدواریم که ثمره آن را به‌زودی مشاهده کنیم.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو در پاسخ به این سؤال که با ورود سنگ‌آهن در بورس‌کالا و مشخص شدن میزان مازاد تقاضای داخلی آیا عوارض صادرات سنگ‌آهن برداشته خواهد شد یا نه؟ وی بورس‌کالا را کمک‌کننده دانست و گفت: موضوع عوارض صادرات سنگ‌آهن ابعاد مختلفی دارد که باید آن را درنظر گرفت. هم‌اکنون انجمن تولیدکنندگان سنگ‌آهن با وضع عوارض صادراتی مخالف است. او با اشاره به‌نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت در این رابطه گفت: جلسه‌ای در رابطه با وضع عوارض صادراتی با انجمن تولیدکنندگان سنگ‌آهن برگزار کردیم که حاصل آن گزارشی بود که به وزیر صنعت، معدن و تجارت تقدیم شد و طبق نظر وزیر قرار شد کمیته‌ای، جمیع نظرات و ابعاد مربوط به این موضوع را جمع‌آوری کرده و طی گزارش دیگری جهت تصمیم‌گیری به وی ارائه کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید