• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 15 آبان 1397
کد مطلب : 36718
+
-

کافه مجلس | سیاست

 پیمانکاران متواری شده‌اند


فرهاد تجری، نماینده مردم قصر‌شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس در نطق میان‌دستور خود که خانه ملت آن را منتشر کرد، گفت: بسیاری از واحدهای مناطق زلزله‌زده از لحاظ اجبار به تنظیم قرارداد به پیمانکارانی از سوی بنیاد مسکن معرفی شده‌اند و این پیمانکاران پس از افزایش قیمت مصالح ساختمانی متواری شده‌اند.


 گزارش یازدهم وزارت خارجه


مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم و رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، از ارسال یازدهمین گزارش برجامی وزارت خارجه به مجلس خبر داد. وی افزود: گزارش 3ماهه یازدهم وزارت خارجه کمی با تأخیر به ما رسیده است، یعنی گزارش می‌بایست در تاریخ 26مهرماه به مجلس می‌رسید ولی این‌بار اوایل آبان‌ماه به‌دست ما رسید. یک هفته تا 10روز تأخیر وجود داشت، البته یک هفته تأخیر طبیعی است.


پیگیری مشکلات زائران اربعین


علی لاریجانی، رئیس مجلس به کمیسیون اقتصادی ماموریت داد تا مشکلات به‌وجودآمده برای زائران اربعین حسینی و سوءمدیریت دولت و بانک ملی را پیگیری کند. به گزارش فارس، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان که در جلسه استیضاح علی ربیعی، وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی به او گفته بود «هر نشستی که در هیأت‌مدیره استان داریم شما من را بیچاره می‌کنید و در استان شبکه می‌چینید.» در تذکری مدعی شد دولت و به‌ویژه بانک ملی در تخصیص ارز دولتی به زائران حسینی سوءمدیریت داشته‌اند؛ لذا مجلس باید هرچه سریع‌تر این موضوع را پیگیری و علت را بررسی کند.


 بررسی طرح تعدیل مهریه


سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه طرح تعدیل مهریه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حال بررسی است، اظهار کرد: این طرح تأکید دارد که زندانیان مهریه کاهش پیدا کند. حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در جلسه دیروز کمیسیون طرح قضازدایی، طرح کاهش آمار زندانیان و طرح تعدیل مهریه مورد بررسی قرار‌گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید