• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36591
+
-

جان گابریل بورکمان در تالار مولوی

جان گابریل بورکمان در تالار مولوی

اجرای نمایش «جان گابریل بورکمان» به کارگردانی سعید کریمی از دهم آبان در تالار مولوی آغاز شده است.
«جان گابریل بورکمان» زندگی آدم‌هایی است که باارزش‌ترین موهبت‌های زندگی‌شان را در راه نقشه‌های بلندپروازانه خود قربانی می‌کنند و در این راه نه‌تنها به آن موقعیت موهوم نمی‌رسند بلکه عشق خود را نیز از دست می‌دهند.
بورکمان، معدنکار جوانی است که به ریاست بانک می‌رسد و زمانی که تصور می‌کند یکی از دوستان با‌نفوذش به زن مورد علاقه او دلبستگی دارد به طمع رسیدن به موقعیت‌های بهتر، عشقش را از خود می‌راند و با خواهر دوقلوی او ازدواج می‌کند. نقشه‌های بورکمان شکست می‌خورد و او برای مدت 8سال به زندان می‌رود و پس از آزادی مجبور می‌شود در خانه‌ای که از آنِ عشق سابقش بوده زندگی خود را در کنار همسر و فرزندش که حاضر به دیدن او نیستند در تنهایی و انزوا سپری کند.به گزارش روابط‌عمومی تالار مولوی، تهیه‌کننده این نمایش محمدحسین سرخو است و امیرحسین سرداریان، شادی شاه‌علی، فائزه امیری، ابوالفضل سلحشور، مبین سپاس‌زاده، مریم حاجی‌زاده، شهاب صالحی، معصومه دهقان و نگار نقش‌نژاد بازیگران نمایش هستند. محسن صادقی، سعید بیات، حسین جعفریان، علی رجایی، مجید کشاورز، پرهام عاروان، پویان مهربان و پولاد شعبانی نیز بازیگران این نمایش خواهند بود.
«جان گابریل بورکمان» یکی از نمایشنامه‌های هنریک ایبسن، نویسنده برجسته نروژی است که پیش از این در تابستان۱۳۹۶ توسط همین کارگردان روی صحنه رفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید