• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36583
+
-

پیگیری قضایی پرونده ویلای اوشان

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره ویلای ساخته شده در اوشان که اخیرا در صدر اخبار محیط‌زیستی قرار گرفته است، گفت: پرونده مربوط به این ویلا در دستگاه قضا مفتوح است و امیدواریم با پیگیری‌های دستگاه قضایی تصمیمات لازم گرفته شود. از نظر سازمان جنگل‌ها این منطقه جزو اراضی ملی است اما صاحب ویلا مدعی است سند زمین را اخذ کرده است.
به گزارش ایسنا، خلیل آقایی در مورد تعاونی‌های مسکن کارکنان وزارت جهادکشاورزی در سرخه‌حصار هم گفت:‌ براساس مصوبه دولت، تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن شمال تهران و جنوب البرز به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است؛ البته همه تعاونی‌های مسکن شمال تهران متعلق به کارکنان وزارت جهادکشاورزی نیست.

حمایت سازمان جنگل‌ها از شرکت‌های زراعت چوب
رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع با اشاره به اینکه براساس برنامه ششم توسعه، ۷۵ هزار هکتار تعهد زراعت چوب داریم، گفت: از طریق زراعت چوب باید ۶۰۰ هزار مترمکعب چوب مورد نیاز کشور را تأمین کنیم و می‌توانیم از طریق توسعه زراعت چوب وارد معادلات صادرات و واردات چوب شویم.
 خلیل آقایی که در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان جنگل‌ها با سازمان اتکا در راستای توسعه زراعت چوب و حفاظت از منابع طبیعی سخن می‌گفت، افزود:  بنابه توصیه مقام معظم رهبری و به‌دنبال بحث‌هایی که در سال‌های گذشته درخصوص طرح توقف بهره‌برداری از جنگل‌ها صورت گرفت همچنین در پی تصویب قانون برنامه ششم توسعه در مورد توقف بهره‌برداری از جنگل‌ها، از ابتدای اسفند‌ماه سال۹۶ کلیه قراردادهای بهره‌برداری از جنگل (که بالغ بر ۱۱۰ قرارداد بود) لغو شد. اما با شرکت‌های بهره‌بردار از جنگل در زمینه حراست و حفاظت از جنگل‌ها قراردادهایی بسته شده است؛ ازجمله شرکت «شفارود» به‌عنوان یکی از شرکت‌های بهره‌بردار از جنگل در زمینه زراعت چوب فعال شده است. به‌گفته وی، این شرکت به‌دلیل در اختیار داشتن جنگل جلگه‌ای و اجرای عملیات کاشت، داشت و برداشت چوب از سایر شرکت‌های بهره‌بردار متمایز می‌شود.
رئیس سازمان جنگل‌ها تأکید کرد: با توجه به طرح منع بهره‌برداری از جنگل‌ها و در راستای سیاست‌های اصولی کشور بحث زراعت چوب اهمیت پیدا کرده و این شرکت در قالب قراردادی با سازمان جنگل‌ها در امور زراعت چوب وارد شده است.
آقایی تصریح کرد: طرح توقف بهره‌برداری از جنگل، توسعه زراعت چوب و حفاظت از جنگل‌های این منطقه توسط این شرکت با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان گیلان انجام خواهد شد. برهمین اساس تفاهمنامه‌ای بین مدیرکل منابع طبیعی گیلان و مدیرعامل شفارود امضا و مبادله می‌شود.
رئیس سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه تفاهم بین سازمان جنگل‌ها و شرکت شفارود ۱۰ ساله است، گفت: این تفاهمنامه به‌منظور توسعه زراعت چوب، برداشت چوب و حفاظت از جنگل به‌منظور جلوگیری از تخریب و قاچاق منعقد می‌شود.
 آقایی تأکید کرد: امیدواریم تفاهم بین سازمان جنگل‌ها و سازمان اتکا موجب پیشرفت و توسعه زراعت چوب همچنین اشتغال و توسعه خدمات به جنگل شود. ۱۱ هزار هکتار جنگل جلگه‌ای تحت پوشش شرکت شفارود قرار دارد که طی سال‌های گذشته در قالب طرح‌های جنگل‌داری اقدام به زراعت چوب کرده است. در شرایط حاضر نیز ضمن برداشت از این جنگل جلگه‌ای سالانه براساس تفاهم صورت گرفته به زراعت چوب اضافه خواهد شد. اراضی خالی نیز با هدف زراعت چوب به‌صورت اجاره یا به شکل مشارکت در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد.  رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت: امسال براساس برنامه ششم توسعه ۷۵هزار هکتار تعهد زراعت چوب داریم و امیدواریم با تأمین منابع مالی این امر مهم تحقق یابد. طرح زراعت چوب در سازمان جنگل‌ها آماده شده است؛ البته بیشتر قصد داریم زراعت چوب در اراضی شخصی و مستثنیات انجام شود اما از زراعت چوب در اراضی ملی نیز استقبال می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید