• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36582
+
-

انتقال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه

خبر
انتقال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه

 رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 42میلیون و 900هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه‌شده به دریاچه ارومیه سرریز می‌شود. به گزارش ایسنا، رسول اکبری، حجم فاضلاب جمع‌آوری شده استان طی 6‌ماه نخست امسال را 48میلیون و 283هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: فاضلاب تصفیه شده به میزان 42میلیون و 970هزار مترمکعب، به‌منظور احیای دریاچه ارومیه به این دریاچه سرریز می‌شود.
به گزارش همشهری، انتقال پساب تصفیه‌شده به دریاچه ارومیه در حالی هم‌اکنون به اجرا درخواهدآمد که 2سال از حداکثر زمان تعیین شده برای اجرای آن گذشته و درحال حاضر با تأخیری دوساله اجرایی می‌شود. براساس نقشه راه احیای دریاچه ارومیه که ذیل 6بسته کلی تدوین و تصویب و با امضای رئیس‌جمهور در 8تیر93 لازم‌الاجرا شده است «انتقال پساب تصفیه‌خانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه به دریاچه» یکی از راهکارهای تعریف شده برای احیای این دریاچه است.
همچنین به گزارش ایرنا، شنبه گذشته فرهاد سرخوش، رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی از افزایش 7سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبرداده است. به‌گفته او مساحت این دریاچه نیز نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 156کیلومترمربع افزایش داشته و حجم آب موجود دریاچه هم با 89میلیون مترمکعب افزایش نسبت به سال گذشته به یک میلیارد مترمکعب نزدیک شده است. به‌گفته سرخوش سال آینده چندین طرح انتقال آب به دریاچه به بهره‌برداری می‌رسد. قبل از تشکیل ستاد احیا، تراز دریاچه ارومیه سالانه به‌طور متوسط 40سانتی‌متر کاهش می‌یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید