• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36564
+
-

سلامت عمومی شهروندان زیر ذره‌بین شورا

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران جلوگیری از تخریب محیط‌زیست، مکانیزه کردن، جمع‌آوری و بازیافت پسماندها، کنترل منابع آلاینده هوای شهر و هرآنچه بر سلامت عمومی شهروندان تأثیر دارد را مهم‌ترین برنامه‌های کمیته سلامت برشمرد.

«ناهید خداکرمی» درگفت‌وگو با همشهری با تأکید بر اینکه هم‌اکنون همه تلاش ما مطالعه و بررسی برنامه سوم توسعه است، ادامه داد: در این برنامه، اقداماتی را در دست بررسی و اقدام داریم که به‌زودی اعلام می‌کنیم.

او با تشریح برنامه‌های کمیته سلامت گفت: در زمینه کنترل آلودگی هوا، هرآنچه در زمینه کاهش تردد خودروها در مرکز شهر، برعهده شهرداری بوده انجام شده و نتایج آن در کاهش بار ترافیک مشهود است. همچنین بخش دیگری از کارها که باید انجام شود، معاینه فنی خودروها و عبور و مرور خودروهایی است که بیشترین آلایندگی را دارند. ضمن اینکه گام بعدی در زمینه عبور و مرور موتورسیکلت‌ها خواهد بود.

خداکرمی با اشاره به حوزه پسماند بیان کرد: برای بازیافت و جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای شهری اپلیکیشن‌هایی طراحی شده است و تفکیک زباله از مبدأ نیز گام بعدی خواهد بود.

رئیس کمیته سلامت شورا در ادامه به حوزه سلامت عمومی مردم شهر اشاره کرد. او با بیان اینکه در این زمینه از همه سازوکارهای در اختیار شهرداری مانند سراهای محله بهره خواهیم گرفت، گفت: کنترل بیماری‌ها، آلاینده‌ها و همچنین پیشگیری از ناتوانی‌ها توسط سرای محله در دستور کمیته سلامت است. کمیته سلامت در این زمینه وارد نقشی که وزارت بهداشت در حال ایفای آن است نمی‌شود؛ بلکه قصد داریم در بحث توانمند‌سازی‌ مردم به‌منظور مراقبت از خود به وزارت بهداشت کمک کنیم.

رئیس کمیته سلامت کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: از سوی دیگر، با ارائه برنامه‌هایی که درهر‌محله در دستور کار داریم، تلاش می‌کنیم سواد سلامت مردم، حساسیت و مشارکت عمومی شهروندان در حوزه سلامت ارتقا یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید