• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36524
+
-

مالخر افغان، سفارش سرقت گوشی می‌داد


بازجویی از یک زن و 5مرد که با تشکیل باند تبهکاری در سرقت و زورگیری ده‌ها گوشی موبایل دست دارند نشان می‌دهد که یک مالخر افغان به آنها برای سرقت گوشی سفارش می‌داد.

به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس در این‌باره از چندی قبل با شکایت پسری جوان که گوشی تلفن همراهش زورگیری شده بود، آغاز شد. او به مأموران گفت: پیاده به سوی خانه‌مان می‌رفتم که ناگهان 2موتورسیکلت به من نزدیک شدند. آنها 4نفر بودند. 3مرد و یک زن. 2نفر از آنها از موتورسیکلت‌هایشان پیاده شدند و درحالی‌که چاقو و قمه در دست داشتند من را تهدید کرده و به زور گوشی موبایلم را سرقت کردند. شکایت پسر جوان در حالی بود که از چند مالباخته دیگر هم با همین شیوه زورگیری شده بود و این نکته نشان می‌داد سارقان اعضای یک باند کاملا حرفه‌ای هستند. اما نکته‌ای که اعضای این باند را از سایر تبهکار متمایز می‌کرد حضور یک زن در بین آنها بود. در شرایطی که بر شمار شاکیان افزوده شده بود، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده توانستند به اطلاعاتی درباره اعضای این باند دست یابند. شواهد نشان می‌داد آنها 6نفر هستند که در هر سرقت 4نفرشان حضور دارند. به این ترتیب 6عضو این باند در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند. دستگیرشدگان در جریان بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت و زورگیری گوشی تلفن همراه اعتراف کردند. یکی از آنها گفت: ما یک مالخر داشتیم که برای سرقت به ما سفارش می‌داد. بعد از آنکه معلوم می‌شد باید چه نوع گوشی را سرقت کنیم دست به‌کار می‌شدیم و در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم. وی ادامه داد: در هر سرقت 4نفرمان حضور داشتیم و زن جوان را هم برای اینکه کسی به ما شک نکند همراه خودمان می‌بردیم.

 بعد از آنکه گوشی مورد نظرمان را در دست یکی از رهگذران می‌دیدیم منتظر فرصت می‌شدیم تا گوشی را از دستش بقاپیم اما اگر این فرصت به‌دست نمی‌آمد در محلی خلوت او را گیر می‌انداختیم و با تهدید چاقو و قمه گوشی‌اش را زورگیری و فرار می‌کردیم. ادامه بازجویی از متهمان نشان داد مالخر آنها مغازه‌داری در یکی از مراکز مهم فروش گوشی موبایل است. به این ترتیب وی بازداشت شد و وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به مالخری ده‌ها گوشی تلفن همراه اعتراف کرد و گفت از این راه دست‌کم 50میلیون تومان نصیبش شده است. با وجود این، گفت که گوشی‌ها سفارش فرد دیگری بود که از اتباع افغانستان است.

او ادامه داد: مرد افغان به من نوع و مدل گوشی را که نیاز داشت می‌گفت و من هم به اعضای باند سرقت سفارش سرقت همان گوشی را می‌دادم و آنها هم چند روز بعد گوشی را که خواسته بودم برایم می‌آوردند و من هم آن را به مرد افغان می‌فروختم. به‌دنبال اعترافات این مرد، مالخر افغان هم دستگیر شد و تحقیقات در این‌باره در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید