• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36522
+
-

دستگیری مأمور قلابی برای بیست‌ویکمین‌بار

دستگیری مأمور قلابی برای بیست‌ویکمین‌بار


«هرچه پول توی کارتت داری به حسابم واریز و خودت را خلاص کن»؛ این جمله‌ای بود که مأمور قلابی پس از تهدید طعمه‌هایش به آنها می‌گفت. این مرد که پیش از این 20بار به جرم جعل عنوان توسط پلیس دستگیر شده و به زندان رفته بود، چند روز پیش برای بیست‌ویکمین‌بار دستگیر شد.

به گزارش همشهری، چند روز پیش مردی نزد مأموران پلیس رفت و مدعی شد که در دام یک مأمور قلابی گرفتار شده است. او گفت: حدود ساعت 1:30 بامداد بود و چون حال مادرم بد شده بود با عجله در راه رفتن به داروخانه بودم تا داروهایش را بگیرم. در بین راه یک دستگاه موتورسیکلت سد راهم شد و مرد موتورسوار خودش را مأمور پلیس معرفی کرد. او گفت که خودروی شما مشکوک است و شروع به بازرسی داخل خودرو و بررسی مدارک من کرد. بعد هم گفت که باید همراه او به اداره پلیس بروم تا در آنجا تحقیقات بیشتری انجام شود.

شاکی ادامه داد: من عجله داشتم و باید هرچه زودتر داروهای مادرم را تهیه می‌کردم. برای همین وقتی مرد موتورسوار گفت « هرچه پول توی کارتت داری به حسابم واریز و خودت را خلاص کن»، قبول کردم و همراه وی به مقابل عابربانک رفتم و در نهایت 550هزار تومان به حسابش ریختم و او رفت. پس از آن به داروخانه و از آنجا به خانه رفتم و وقتی ماجرا را برای بستگانم تعریف کردم، آنها گفتند که در دام مأمور قلابی گرفتار شده‌ام و تصمیم گرفتم شکایت کنم.

با این شکایت پرونده در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مأمور قلابی شروع شد. مأموران با بررسی شماره حسابی که متهم به شاکی داده بود و همچنین بازبینی فیلم‌های دوربین مداربسته، موفق شدند وی را شناسایی کنند. او مردی به نام مصطفی بود که پیش از این 20بار به جرم جعل عنوان و سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود.

در ادامه مخفیگاه این مرد شناسایی و وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. به گفته سرهنگ احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، متهم در بازجویی‌ها به سرقت و کلاهبرداری از طعمه‌هایش اعتراف کرد و گفت که معمولا با پرسه زدن در خیابان‌ها خودروهایی که صدای موسیقی آنها بلند بود یا زنان و دختران بی‌حجاب داخل آن بودند یا اینکه پس از نیمه‌شب به خیابان می‌آمدند، شناسایی کرده و با سد کردن راه آنها و معرفی خود به‌عنوان مأمور از سرنشینان آن اخاذی می‌کرد. وی ادامه داد: با اعتراف این مرد به اخاذی از ده‌ها نفر با این شگرد، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره او را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت از وی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید