• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36514
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   بلاتکلیفی ارز مسافرتی زائران
سلام. امسال با توجه به افزایش هزینه‌ها و فشار اقتصادی مسئولان تصمیم گرفتند به زائران اربعین ارز مسافرتی ویژه سفر اربعین پرداخت کنند، ولی این تصمیم درست در مرحله اجرا مشکلات زیادی را برای بسیاری از زائران به همراه داشت. خیلی‌ها اصلا نتوانستند ارز را در عراق تحویل بگیرند. حالا بانک ملی بابت تحویل پول مردم همچنان آنها را بلاتکلیف گذاشته است. با اینکه به افراد پیامک آمده که برای دریافت وجه ارز به شعب بانک ملی مراجعه کنند، اما وقتی به بانک مراجعه می‌کنیم می‌گویند هنوز در سیستم تعریف نشده و ما حق پرداخت نداریم! ما سود پولمان را نخواستیم، مرحمت کنند همان مبلغ واریزی ما را پس بدهند.
 

کیا از همدان


  درخواست از راهنمایی و رانندگی
سلام. متأسفانه بسیاری از خطوط مخصوص عابران پیاده برای گذر از خیابان در بسیاری از نقاط تهران، بر اثر گذشت زمان و عبور و مرور زیاد خودروها، بسیار کمرنگ شده است. این امر می‌تواند خطراتی را متوجه عابران و نیز خودروهای عبوری کند. به‌عنوان نمونه در خیابان پیروزی، حد فاصل متروی ابن سینا و خیابان‌های کلینی، پیچک و نیز پرواز، این مشکل قابل مشاهده است. از مسئولان ذیربط در راهنمایی و رانندگی درخواست می‌کنیم با همکاری شهرداری منطقه نسبت به رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده در این محدوده اقدام کنند.
 
محمدی از تهران


  سوءاستفاده از بیت‌المال
باسلام وخدا قوت. بسیاری از فسادهای اقتصادی، اختلاس‌ها و رانت خواری‌ها، نتیجه عدم‌نظارت و کنترل مسئولان در دستگاه‌های مختلف است. اگر سیستم‌های نظارتی به وظایف قانونی خود عمل می‌کردند ما امروزه شاهد این‌همه سوءاستفاده از بیت‌المال نبودیم. این در حالی است که در هر سازمانی ساختمان‌های عریض و طویلی به‌عنوان مراکز نظارتی وجود دارد که کارایی لازم را ندارند. لطفا منعکس کنید.
 
6263...0938


  آیا این منصفانه است؟
باسلام وخسته نباشید. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران پیش از موعد و چند‌ماه قبل از پایان قرارداد، خدمات بیمه تکمیلی کارکنان انبارهای نفت را قطع کرده است. با این وضعیت اقتصادی اقشار کارگر آیا این اقدام منصفانه است؟ لطفا منتشر کنید بلکه رسیدگی کنند.
 
8132...0936


  ضبط کالاهای قاچاق
با سلام. درخصوص کشف کالاهای قاچاق که هر از گاهی خبر آن به گوش می‌رسد، به‌نظرم مجلس شورای اسلامی می‌تواند قانونی تصویب کند که طی آن کالاهای مفید قاچاق به نفع دولت ضبط شود و دولت بتواند با فروش آن وجوه آن‌را به خزانه واریز کرده و از آن در بودجه کشور استفاده کند. فایده این کار این است که شرکت‌های تولیدی با کالاهای مشابه از گران کردن بی‌رویه اجناس خود خودداری خواهند کرد.
 
جان بزرگی از تهران


  نظارت بر تولیدات خودروسازان
سلام. وقت بخیر. برخی کارشناسان بر این باور هستند تا زمانی که صنعت خودرو‌سازی‌ اصلاح نشود، نباید انتظار هوای پاک داشته باشیم. آنها به این نکته مهم هم اشاره کرده‌اند که زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمی‌رسد! چون همه ساله خودروهایی تولید می‌شوند که مصرف سوخت بالاتر از استاندارد و سوختی پایین‌تر از استاندارد دارند! آیا اینگونه هشدارها نباید وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط‌زیست و پلیس راهور و شهرداری‌ها را ملزم کند تا نظارت ویژه‌ای بر تولیدات خودروسازان در کشور داشته باشند؟ لطفا گزارشی در این خصوص منتشر کنید.
 
افراسیابی از تهران


  اجحاف در حق خانواده دانشجویان
با سلام. امسال نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دیرتر اعلام کردند، ما دانشجویان به‌خاطر اینکه از ادامه تحصیل باز نمانیم مجبور شدیم دانشگاه غیرانتفاعی ثبت‌نام کنیم. اما پس از اعلام نتایج دانشگاه آزاد به‌دلیل قبولی در رشته مورد علاقه، برای انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی مراجعه کردیم تا مدارک تحصیلی را تحویل بگیریم متأسفانه از ما مبلغ 2میلیون تومان خسارت دریافت کردند! آیا در این شرایط اقتصادی اینگونه موارد اجحاف در حق خانواده‌های دانشجویان نیست؟ این در حالی بود که هنوز کلاس‌ها هم شروع نشده بود. لطفا منعکس کنید.
 
معصومی از تهران


  آلودگی ناشی از مشاغل آلاینده
سلام. هرچند وجود بی‌شمار خودروها، به‌خصوص خودروهای شخصی و موتورسواران بخش عمده‌ای از دلایل افزایش ترافیک شهری و آلودگی ناشی از آن در کلانشهرهاست، اما در کنار اینها مشاغل آلاینده و مزاحم در حومه پایتخت در حال فعالیت هستند که آلودگی ناشی از مواد سمی ناشی از تولیدات‌شان، باعث استنشاق گاز این مواد سمی توسط شهروندان شده و ضررهای جبران‌ناپذیری بر سلامت آنها دارد. مسئولان ذیربط در حوزه سلامت مردم باید فکری اساسی برای شناسایی و تعطیلی این صنایع متخلف داشته باشند. لطفا گزارشی در این‌باره منتشر کنید.
 
یک شهروند از تهران


  چرا تاکسی‌ها با مسافر به پمپ بنزین می‌روند؟
با سلام. متاسفانه برخی از رانندگان تاکسی، بدون توجه به اتلاف وقت مسافران،‌هنگامی که مسافران در خودرو هستند،‌برای زدن بنزین یا گاز به پمپ می‌روند. این کار رانندگان،‌باعث اتلاف وقت مسافران می‌شود. مشکل در پمپ‌های گاز البته حادتر است چون هنگام سوختگیری،‌مسافران باید از خودرو پیاده شوند که با توجه به سرد شدن هوا، مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌کند .
 
یک شهروند از تهران


ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در ارتباط باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید