• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 13 آبان 1397
کد مطلب : 36474
+
-

طوفان از سر سیستان گذشت

طوفان که از جمعه شب غلظت ریزگردها در هوای سیستان را بالا برده بود، امروز از منطقه خارج شد

سیستان ‌و بلوچستان
طوفان از سر سیستان گذشت

طوفان و گرد و غبار از جمعه شب منطقه سیستان (شامل 5 شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) در شمال استان سیستان ‌و بلوچستان را درگیر کرد. 
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌ و ‌بلوچستان در این باره به همشهری می‌گوید: طوفان شدید همراه با گرد و‌ خاک و کاهش دما تا 7 درجه سانتی‌گراد شرایط خاصی را برای منطقه سیستان ایجاد کرد و موجب شد همه مدارس و اداره‌های 5شهرستان شمالی استان روز شنبه تعطیل اعلام شود. 
عبدالرحمن شهنوازی با بیان این‌که حداکثر سرعت باد در روز شنبه 112 کیلومتر بر ساعت و حداقل دید افقی 400 متر گزارش شده است، می‌افزاید: غلظت ریزگردها درهوای منطقه سیستان هم 6262 میکروگرم بر متر مکعب یعنی 42 برابر حد مجاز بود. 
وی با بیان این‌که طی روز گذشته 84 نفر به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از طوفان و گرد و غبار به مراکز درمانی مراجعه کردند، اظهار می‌کند: از این میزان 53 نفر به صورت سرپایی درمان و 31 نفر هم بستری شدند. 
شهنوازی با بیان این‌که گزارش‌های هواشناسی از پایان طوفان و گرد وغبار در منطقه سیستان خبر می‌دهد، می‌گوید: پیگیری‌های ما برای دریافت اعتبار مقابله با ریزگرد ادامه دارد، اما با وجود دستور رئیس ‌جمهوری به آقای نوبخت برای تصویب این اعتبار، هنوز بودجه‌ای دریافت نکرده‌ایم. به گزارش همشهری، وزیر کشور در سفری که تیرماه به سیستان ‌و بلوچستان داشت، 4مصوبه برای بهبود وضع هوا در این منطقه تصویب کرد؛ تامین 30 میلیارد تومان اعتبار برای مهار ریزگردها و شن‌های روان از طریق مالچ‌پاشی، نهال‌کاری و ایجاد بادشکن، تامین 20 میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین‌آلات ماسه‌روب برای شهرداری‌ها، اختصاص اعتبار لازم برای ساخت سایت‌های اسکان اضطراری و پایگاه‌های چندمنظوره مدیریت بحران و تامین 10 میلیارد تومان برای جمع‌آوری شن‌های روان از روستاها و مناطق مسکونی مصوبه‌های وزیر کشور در این سفر است که هنوز اعتبار اجرایی دریافت نکرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید