• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 12 آبان 1397
کد مطلب : 36311
+
-

دوران تبلت‌های قدرتمندتر از لپ تاپ

شرکت‌های فناوری نشان داده‌اند که احتمالاً تا چند سال دیگر عمر لپ‌تاپ‌ها به پایان خواهد رسید و این همراهان همیشگی شاید نسل‌شان کم‌کم منقرض شود

فناوری
دوران تبلت‌های قدرتمندتر از لپ تاپ


شرکت‌های فناوری نشان داده‌اند که بار دیگر به‌دنبال تغییر سبک جدید در زندگی مردم جهان هستند. اگر تا چند سال پیش همه عادت داشتند که تبلت یا کامپیوتر شخصی داشته باشند، اتفاق‌های چند‌ماه اخیر نشان می‌دهد که احتمال آنکه تبلت‌ها به همراه همیشگی روز آدم‌‌ها تبدیل شوند، هر روز بیشتر می‌شود.

آخرین تحول در این‌باره مراسم هفته گذشته اپل برای رونمایی از تبلت جدید این شرکت بود. هرچند در ظاهر اپل یک آیپد جدید معرفی کرد، اما در باطن هیچ‌چیز با گذشته یکسان نبود. به گزارش همشهری، اپل در این رونمایی اعلام کرد که آیپد پرو جدید با بهره‌مندی از چیپ A12X از ۹۲ درصد کامپیوتر‌های خانگی قابل حمل سریع‌تر است. اپلی‌ها حتی مدعی شدند که سرعت پردازنده گرافیکی تبلت جدید نسبت به مدل قبلی هزار برابر بیشتر شده است. علاوه بر این، برای نخستین‌بار در تاریخ اپل در تبلت جدید خود به جای پورت لایتینگ خود از پورت USB-C استفاده کرد تا نشانه دیگری باشد براینکه قرار است تبلت‌ها برای خیلی از آدم‌ها تبدیل به کامپیوتر روزانه‌شان شوند.


قدرتمندتر از همیشه
دلیل اصلی اینکه خیلی از ما در دانشگاه و سرکار لپ‌تاپ‌های عمدتا سنگین را حمل می‌کردیم، قدرت پردازش بالاتر آنها بود. اما جالب است بدانید که مثلا تبلت جدید اپل قدرت پردازشی تقریبا برابر با لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی مدل ۲۰۱۸ دارد! آیپد پرو جدید قادر به کسب امتیازهای 5025 و 18106در بخش تک‌‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای آزمون GeekBench  شده است که این آیپد را با اختلاف بسیار زیاد، سریع‌ترین آیپد ساخته شده تا‌کنون می‌کند. مک‌بوک پرو 15اینچی 2018، با تکیه بر پردازنده 6هسته‌ای Core-i7 خود تنها کمی بهتر از آیپد پرو جدید عمل کرده و امتیازهای 5053 و 21351 را در بخش تک‌‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای از آن خود کرده است. این مسئله به‌معنای آن است که تبلت‌های نسل جدید کارهای اکثر آدم‌ها مانند ادیت عکس و فیلم را می‌توانند به‌راحتی انجام دهند. استفاده از قلم و صفحه کلید فیزیکی هم دیگر کاملا توانسته مشکلات تبلت‌ها برای طراحی و تایپ سریع را بر‌طرف کند.


یک جهت‌گیری همه‌جانبه
تبلت جدید اپل می‌تواند با پورت USB-C خود به مانیتور‌5K  یا تجهیزات دیگر مانند دوربین عکاسی وصل شود و کارها را راحت کند.

خیلی‌ها می‌گویند که لپ‌تاپ‌ها با پیشرفت‌های فناوری دیگر عمرشان به سر رسیده و شاید دیگر نیازی به آنها نباشد. گوگل هم به‌تازگی نشان داده قصد دارد راهی مشابه را در این نبرد برود. گوگل در مراسم ۹ اکتبر خود علاوه بر معرفی گوشی‌های پیکسل‌۳ و همینطور بلندگوی هوشمند هوم هاب بیشتر هیجان و وقت خود را‌ برای معرفی تبلتی جدید یعنی تبلت هیبریدی پیکسل اسلیت گذاشت. مهم‌ترین مشخصه تبلت جدید استفاده از سیستم عامل کروم به جای اندروید است. هدف اصلی گوگل هم مشخص است؛ نبرد با تبلت‌های مشهور یعنی سرفیس پرو مایکروسافت و آیپدپرو اپل! با افزایش قدرت پردازشی تبلت‌ها اپلیکیشن‌های آنها هم هر روز قدرتمندتر می‌شوند و می‌توانند بسیاری از کارهای غیرممکن در گذشته را انجام دهند. به همین‌خاطر پیش‌بینی می‌شود که تبلت‌ها به‌خاطر وزن سبک‌تر یا قیمت ارزان‌تر نسبت به لپ‌تاپ‌ها در آینده کامپیوترهای شخصی بسیاری از ما خواهند بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید