• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 12 آبان 1397
کد مطلب : 36218
+
-

پخش زنده فوتبال در مدارس

خبرها
پخش زنده فوتبال در مدارس


در چند روز گذشته درخواست‌های بی‌شماری درخصوص تعطیلی امروز مدارس مطرح بود. خیلی‌ها معتقد بودند که وزیر آموزش و پرورش باید به‌خاطر بازی نهایی جام باشگاه‌های آسیا مدارس را تعطیل کند اما وزارت آموزش و پرورش تصمیم غیرمنتظره‌ای گرفت.

این وزارتخانه در بخشنامه‌ای به تمام مدارس ابلاغ کرد که بازی پرسپولیس - کاشیما آنتلرز باتوجه به امکانات مدارس، به‌صورت زنده و مستقیم پخش شود و مدارس در این روز تعطیل نیست.
به گزارش همشهری، در این بخشنامه خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش آمده: «با عنایت به برگزاری بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا در ساعت ۹‌و‌نیم صبح روز شنبه ۱۲ آبان و اشتیاق وافر دانش‌آموزان به تماشای مسابقات ورزشی مقتضی است با رعایت عدم‌تعطیلی واحدهای آموزشی نسبت به پخش مستقیم این مسابقه براساس ظرفیت و امکانات آموزش و پرورش در کلیه مدارس و تمام مقاطع (دخترانه و پسرانه) مطابق ضوابط و مقررات برنامه‌ریزی و اقدام کنند.»

برخی مدارس پیرو این بخشنامه، قانون و مقررات خاصی برای تماشای فوتبال در مدرسه تعیین کرده‌اند. متن این بایدها و نباید‌ها به‌صورت پیامکی برای والدین دانش‌آموزان ارسال شده است.
به‌عنوان مثال یکی از مدارس تهران برای والدین دانش‌آموزان پیامکی با این مضمون ارسال کرده: «والدین گرامی سلام، از آنجا که مدرسه خانه فرزندان دلبند ماست و با هدف لذت بردن جمعی کودکانمان در کنار یکدیگر روز شنبه ۱۲ آبان، مسابقه فینالِ فوتبال جام باشگاه‌های آسیا (بازی ایران و ژاپن) در مدرسه پخش خواهد شد، برای آنکه فضایی شاد و تجربه‌ای خاطره انگیز برای فرزندانمان رقم بخورد خواهشمندیم ما را در امور زیر همراهی بفرمایید:

1- فرزندانمان لباس فرم ورزشی مدرسه را بپوشند.
2- آوردن وسایلی مانند پرچم، کلاه، بوق و... به مدرسه مجاز نیست.
3- آوردن خوراکی‌های غیرمجاز به مدرسه مانند پفیلا، تخمه و... در این روز نیز مجاز نخواهد بود. روزی خوش برای فرزندانمان همراه با برد برای ایران را آرزومندیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید