• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 6 آبان 1397
کد مطلب : 35676
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   گلایه مردم از نمایندگان
سلام. نمایندگان مجلس که ایام انتخابات وعده‌های آنچنانی به مردم داده بودند، چرا در شرایط فعلی کشور هیچ اقدامی برای راهگشایی مشکلات مردم نمی‌کنند؟ گویا همه وعده‌ها را به‌دست فراموشی سپرده‌اند! انتظار داریم نمایندگان صرفا به بیان نطق‌های قبل از دستور در مجلس اکتفا نکنند و برای حل مشکلات مردم ازجمله مهار رشد قارچ‌گونه قیمت ارزاق عمومی و ضروری مردم اقدامی بکنند.
 

 2458...0919


   کم‌فروشی بنزین
باسلام و تشکر از اینکه امکانی فراهم کرده‌اید تا مردم مسائل و مشکلات خودشان را در این ستون مطرح کنند. شاید کم‌فروشی و هوافروشی بنزین بارها برای شما هم اتفاق افتاده باشد. وقتی در مواجهه با این موضوع اعتراض می‌کنی طلبکار هم هستند و می‌گویند همینه که هست! متأسفانه در بسیاری از جایگاه‌های پمپ بنزین که در سطح پایتخت فعالیت می‌کنند، عددی که نمایشگر پمپ نشان می‌دهد با آن چیزی که نازل بنزین نشان می‌دهد، بسیار متفاوت است. درواقع بحث کم‌فروشی در پمپ بنزین‌های تهران، تبدیل به یک معضل اساسی شده است. لطفا گزارشی در این‌باره منتشر کنید.
 
9331...021660


  ساماندهی موتورسواران
سلام. وقت بخیر. برای کسانی که در کلانشهرها ازجمله پایتخت رانندگی می‌کنند، بسیار پیش آمده‌ که ‌هنگام رانندگی با موتور‌سوارانی مواجه شوند که بدون پیروی از هیچ قانونی و حتی حکم عقل، برای خود و دیگران حادثه آفریده‌اند و گویی پیاده‌روها، آزاد‌راه‌ها، خیابان‌های یکطرفه و... هیچ‌کدام جلو‌دار این ارابه‌های مرگ نیستند. هر‌چند طی سالیان گذشته شاهد اقدامات جدی پلیس در برخورد با موتور‌سواران متخلف بوده‌ایم اما با وجود تمام تلاش‌ها و اقدامات شایسته و جدی پلیس در این خصوص، شاهد هستیم که حجم تردد راکبان موتور‌سیکلت در سفرهای درون‌شهری روزبه‌روز در حال افزایش است. از پلیس راهور درخواست شدت عمل بیشتر با موتورسواران متخلف را داریم. متأسفانه موتورسواران متخلف با سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به گذرگاه عابر‌پیاده و... همچنان توجهی به قانون ندارند. واقعا چه زمانی تردد موتورسواران ساماندهی خواهد شد؟
 
3692...0912


  عرضه خودروهای برقی
سلام. سال‌هاست شرکت‌های خودرو‌سازی‌ در دنیا مجبور به تولید و عرضه خودروهای برقی به مردم شده‌اند. چه خوب است خودروسازان ما اگر می‌توانند خودشان را با علم و دانش جهانی خودرو هماهنگ کنند و تولید و عرضه خودروهای برقی و هیبریدی را در دستور کار قرار دهند.
 
یک شهروند از تهران


  مبارزه با فساد داخلی
سلام. به‌عنوان یک شهروند معتقدم مسئولان اگر بتوانند در داخل با فساد و سوءاستفاده‌کنندگان و خروج منابع ارزی به خارج از کشور مبارزه و آن ‌را مهار کنند، از تحریم‌ها نباید هراس داشته باشیم. خروج منابع حتی اگر یک دلار هم باشد، غم‌انگیز است. در واقع مبارزه با فساد داخلی عزم همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.
 
4729...0912


  تابلوی «پارک = پنچری»
باسلام. در طول هفته شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای چند لحظه جایی کار داشته باشید و مجبور به پارک کردن خودروی شخصی خود کنار ساختمانی شوید اما وقتی با تابلوی «پارک =  پنچری» مواجه می‌شوید از پارک کردن جلو درب منزل فوق منصرف شوید. متأسفانه براساس قانون نانوشته‌ای در کوچه و خیابان‌ها بسیاری از افراد مقابل خانه‌ها یا کسبه جلو مغازه‌ها و همچنین نگهبانان جلو ادارات با نصب تابلو پارک ممنوع، یا تهدید به پنچری خودروها مانع از پارک خودروهای دیگر می‌شوند. این درحالی است که طبق ماده ۲۴ قانون مدنی هیچ‌کس نمی‌تواند کوچه و خیابان‌هایی را که بن‌بست یا مسدود نیست، تحت تملک قرار دهد. لطفا درخصوص این نقض آشکار حقوق شهروندی گزارشی بنویسید.
 
2545...0919


  دسترسی به اطلاعات
با سلام. دسترسی همیشگی آحاد ملت به اطلاعات آزاد (به‌استثنای اطلاعات محرمانه)، راهکاری بسیار سازنده برای جلوگیری از انواع فساد است؛ چراکه ناظران اصلی میلیون‌ها نفر ایرانی هستند. امیدواریم این حقوق شهروندی که شعار همه مسئولان است به مرحله اجرا درآید.
 
2546...0919


@  مشکلات خرید اینترنتی
سلام. با وجود اینکه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی یکی از شیوه‌های مفید کسب و کار است اما برخی از آنان به تعهدات خود عمل نکرده و موجب عدم‌اعتماد می‌شوند. به‌طور مثال سال گذشته از فروشگاه اینترنتی کتاب خریدم ولی تاکنون با وجود ده‌ها بار تماس و پیگیری، نه حاضر به ارسال کتاب هستند و نه وجه را عودت می‌دهند. این فروشگاه نماد اعتماد هم دارد که به آن هم شکایت بردم، ولی پاسخگو نبودند.
 
علوی از تهران


@  گلایه از شرکت‌های بیمه
سلام. حتما برای بسیاری از شهروندان این اتفاق افتاده؛ زمانی که قصد استفاده از بیمه خودرو را دارید، شرکت‌های بیمه خودرو می‌گویند بهتر است از بیمه‌ات استفاده نکنی چون بیمه‌ات از بین می‌رود! و در ادامه پیشنهاد می‌کنند که بهتر است نقدا پرداخت کنید اما زمانی که مهلت بیمه به اتمام می‌رسد شما را مجبور می‌کنند روزانه بابت تأخیر خسارت پرداخت کنید. آیا این انصاف است؟
 
یک شهروند از تهران


  جرایم وام‌های معوقه
با سلام. با اینکه اصل وام بانکی را تسویه کرده‌ام اما متأسفانه بانک مربوطه اجرای تبصره 35قانون بودجه مبنی بر بخشودگی جرایم وام‌های معوقه زیر یکصد میلیون تومان را اجرا نمی‌کند. این در حالی است که در بررسی بودجه سال97مقرر شده بود، به‌منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانک‌ها و مؤسسات مالی، چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را از تاریخ سررسید تا پایان شهریور ۹۷ تسویه کنند، بانک‌ها و مؤسسات مالی و بانکی نیز مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه کنند. لطفا این موضوع را در روزنامه همشهری پیگیری کنید.
 
3562...0912

این خبر را به اشتراک بگذارید