• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 6 آبان 1397
کد مطلب : 35679
+
-

5 قربانی در ریزش دیوار بیمارستانی در کهریزک

کوتاه از حادثه
5 قربانی در ریزش دیوار بیمارستانی در کهریزک


ریزش دیوار بیمارستانی در حال ساخت در کهریزک حادثه هولناکی را رقم زد و به مرگ 5کارگر و مصدومیت 7نفر دیگر منجر شد.

به گزارش همشهری،  این حادثه ساعت 10:15صبح دیروز در بیمارستانی در حال ساخت در روستای صادق‌آباد در حوالی کهریزک واقع در جنوب پایتخت اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که از مدتی قبل گودبرداری این بیمارستان انجام شده بود و کارگران در حال کار در آنجا بودند که ناگهان یکی از دیوارهای در حال ساخت ریزش کرد. هنگام ریزش دیوار 12نفر از کارگران در آنجا مشغول کار بودند که همگی زیر آوار گرفتار شدند.

ابراهیم تاجیک نوری،  معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران به همشهری گفت: دقایقی از این حادثه می‌گذشت که اعضای 3تیم عملیاتی هلال احمر خود را به محل حادثه رساندند. هنوز معلوم نبود چند نفر زیر آوار گرفتار شده‌اند با این حال عملیات جست‌وجو با استفاده از سگ‌های زنده‌یاب آغاز شد. در همان دقایق اولیه 2نفر از زیر آوار بیرون کشیده شدند و در ادامه چند نفر دیگر نیز نجات یافتند اما در نهایت معلوم شد 5نفر از کارگران که زیر آوار گرفتار شده بودند جان خود را از دست داده‌اند.

این حادثه در نهایت با 5قربانی و 7مصدوم به پایان رسید. در همین حال اسماعیل نعمت‌زاده،  شهردار کهریزک نیز درباره علت وقوع این حادثه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: هنوز کارشناسی و بررسی دقیق انجام نگرفته اما گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که بارندگی جمعه شب سبب سست شدن دیواره‌های فونداسیون و فروریختن این دیواره‌ها شده و همچنین رعایت نکردن اصول ایمنی و فنی از سوی پیمانکار،  منجر به وقوع این حادثه شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید