• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 6 آبان 1397
کد مطلب : 35673
+
-

نجات معجزه‌آسای 4زائر از سیلاب

نجات معجزه‌آسای 4زائر از سیلاب


4زائر که سوار بر یک خودروی سواری قصد داشتند از بیراهه خود را به مرز مهران برسانند، در سیلاب گرفتار شدند و تا یک‌قدمی مرگ پیش‌رفتند.

به‌گزارش همشهری، شامگاه جمعه 4نفر از زائران اربعین که قصد داشتند از طریق مرز مهران به عتبات عالیات سفر کنند، خودروی پژویی را کرایه کردند. راننده به آنها قول داده بود آنها را از راهی متروکه ببرد تا زودتر به مقصد برسند. راننده در جاده خلوت پیش می‌رفت اما وقتی قصد داشت از رودخانه‌ای محلی عبور کند، خودرواش در رودخانه گرفتار شد. درست در همان لحظه باران شدیدی که می‌بارید باعث جاری شدن سیلاب شد و خودرو را با خود برد. راننده پژو نخستین کسی بود که توانست از خودرو خارج شود و خودش را نجات دهد اما 4زائر داخل خودرو گرفتار شده بودند و سیلاب هر لحظه آنها را از منطقه دورتر می‌کرد. در همین لحظات بود که راننده خودرو با هلال‌احمر تماس گرفت و تقاضای کمک کرد.

دقایقی از اعلام وقوع این حادثه می‌گذشت که امدادگران هلال‌احمر با وجود بارش شدید باران و تاریکی شب، در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند.

با شروع عملیات جست‌وجو امدادگران کمی آن‌سوتر توانستند 4زائر مفقود‌شده را بیابند. در شرایطی که خودرو کاملا زیر آب فرو‌رفته و در گوشه‌ای از رودخانه گرفتار شده بود، 4مرد جوان روی سقف آن رفته بودند. با این حال هر لحظه امکان داشت جریان تند سیلاب آنها را با خود ببرد. در چنین شرایطی امدادگران با ایجاد کارگاه فنی موفق شدند پس از 3ساعت تلاش هر 4زائر گرفتارشده را نجات دهند. حسین عارفی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام درباره این حادثه به همشهری می‌گوید: «راننده این خودرو قصد داشت که از مسیری متروکه و بیراهه به سوی پایانه مرزی حرکت کند و از سوی دیگر می‌خواست از داخل رودخانه محلی عبور کند که گرفتار شد و همزمان با بارش باران و جاری‌شدن سیلاب همراه مسافرانش گرفتار شد.» وی ادامه می‌دهد: «تاریکی شب عملیات نجات را دشوار کرده بود اما امدادگران توانستند خیلی زود زائران مفقود‌شده را پیدا کنند. خودروی آنها کاملا در سیلاب غرق شده بود و آنطور که خودشان می‌گفتند، به سختی توانسته بودند از پنجره ماشین بیرون آمده و روی سقف آن بایستند و از این طریق نجات پیدا کنند.»

به‌گفته عارفی، هر 4زائر پس از نجات معجزه‌آسا از این حادثه به پایگاه هلال‌احمر منتقل شدند و در سلامت کامل به‌سرمی‌برند.

این خبر را به اشتراک بگذارید