• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35518
+
-

شهرداری در اربعین، هم مهمان است و هم میزبان

سید محمدعلی افشانی در جمع خدام‌الحسین در کربلا: خدام‌الحسین نماینده مردم ایران هستند

شهردار تهران در جمع خدام‌الحسین(ع) در نجف گفت: ابتدا از همه خادمان زائر امام حسین(ع) سپاسگزارم که با عشق به همه زائرانی که برای زیارت عتبات عالیات آمده‌اند،  خدمت می‌کنند. به گزارش شهرنوشت، سید محمدعلی افشانی در بازدید از اقدامات شهرداری‌ تهران در عراق که در آستانه اربعین انجام شد،  افزود: رسم میزبانی و مهمانی،  در فرهنگ کهن ما بسیار مهم بوده و بایدها و نبایدها درباره هر دوی آنها ذکر شده است. من پیش از این در تهران در جمع شما حاضر شدم. فقط می‌خواهم تأکید کنم که افتخار بزرگی برای شماست که اینجا هم میزبان هستید و هم مهمان. شهردار تهران بیان کرد: شما مهمان کسی هستید که بزرگ‌ترین انسان‌هاست و همه بشریت مدیون و وامدار اوست.کسی که می‌خواهد مهمان شود،  بهترین لباس‌هایش را می‌پوشد و بهترین آداب را به جای می‌آورد. افشانی با بیان اینکه خدام الحسین باید بهترین رفتار را با مهمانان امام حسین(ع) داشته باشند،  افزود: شما از سوی دیگر برای زائران امام میزبان هم هستید و باید به‌عنوان سفیران ایران،  تهران و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان،  برای دیگران الگو و مثال باشید.

موکب شهرداری

شهردار تهران همچنین در مسیر نجف به کربلا و در عمود ۷۰۷ از موکب بسیج شهرداری بازدید کرد. او اظهار کرد: شهرداری تهران امسال با همراهی شورای اسلامی شهر تلاش کرد با تمام توان وارد شود و تلاش ما این بوده که امسال بهتر از همه سال‌ها حضور و ارائه خدمات داشته باشیم. هر کجا هم با مسئولان عراقی دیداری داشتیم از خدمات نیروهای شهرداری رضایت کامل داشتند. افشانی با اشاره به مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: اربعین بزرگ‌ترین و مهم‌ترین همایش بین‌المللی است و در این همایش عاشقان امام حسین(ع) از سراسر جهان به کربلا می‌آیند که بسیاری از آنها ایرانی هستند. شهردار تهران افزود: آنچه من امروز مشاهده کردم،  این بود که همکاران عزیز ما در شهرداری با عشق و با دل کار می‌کنند و قطعاً هر کس برای زیارت به عتبات بیاید بر این موضوع تأکید می‌کند. او افزود: باوجود اینکه جمعیت کثیری امسال به عتبات آمد و شاهد بارندگی‌های شدید بودیم،  شهر و به‌ویژه اطراف حرم بسیار تمیز بوده که این موضوع نتیجه تلاش خادمان امام حسین(ع) است.

 افشانی با بیان این نکته که بچه‌های ما در شهرداری با تمام وجود تلاش می‌کنند تا به زائران خدمات مناسب ارائه کنند،  گفت: خدام‌الحسین به‌معنای واقعی رسم مهمانی و میزبانی را بجا آوردند. شهردار تهران در محل حسینیه شهرداری تهران در کربلای معلی در جمع خادمان امام حسین(ع) گفت: خداوند کریم را شاکریم که توفیق زیارت حرم امام علی(ع)، امام حسین(ع) و بندگان خاص خداوند را به ما داد. افشانی اضافه کرد: اگرچه می‌گویند کربلا گودال بود، اما به قول یک شاعر ایرانی، کربلا رفیع‌ترین گودال عالم است زیرا خون پاک‌ترین انسان‌ها را بلعیده است. شهردار تهران در ادامه با اشاره به درس‌های امام حسین(ع) به پیروانش گفت: سیدالشهدا درس‌های بزرگی به بشریت داده است؛ آزادگی، ذلت ناپذیری، ایستادگی، انسانیت و.... امام به پیروان خود آموخت ممکن است پیروز نشوند، اما می‌توانند حاکم جور را رسوا کنند. افشانی با اشاره به برخی جنایات یزید، عنوان کرد: فجایع تاریخی در مدینه و به منجنیق بستن کعبه، از جنایات یزید بود. امام برای اینکه به جامعه بشری بیاموزد برای دفاع از عدالت و حق نباید تن به ذلت و پذیرش ستم داد، علیه ظلم به پا خاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید