• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 18 دی 1396
کد مطلب : 3551
+
-

آزادی‌جمعی از بازداشتی‌های تجمعات

37 تشکل دانشجویی در نامه به وزیر علوم خواستار پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی شدند

با پایان ناآرامی‌های  اخیر در کشور؛ بازداشت‌شدگان هم رفته رفته آزاد می‌شوند.

دیروز دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از آزادی تعدادی از تجمع‌کنندگان در وقایع کرمانشاه با اخذ تعهد خبر داد ولی در عین حال گفت کسانی که اموال عمومی را تخریب کرده‌اند باید منتظر کیفر باشند. 

محمدحسین صادقی با بیان اینکه طرح اعتراض بستر قانونی دارد و باید از بستر قانونی برای این مسئله استفاده کرد، گفـت: اقداماتی که با ساختارشکنی انجام می‌گیرد، با مقابله جدی قانونی مواجه خواهد شد. وی افزود: سطح برخورد با هدایت‌کنندگان،  مدیریت‌کنندگان و لیدرها با کسانی که سهم کمتری داشته‌اند،  متفاوت خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در تشریح آخرین وضعیت پرونده ناآرامی‌های اخیر در گرگان گفت: 2شعبه بازپرسی به‌صورت ویژه به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

سیدمصطفی حقی در گفت‌وگو با میزان افزود: به‌دنبال ناآرامی‌های اخیر افرادی دستگیر شدند که تعداد زیادی از این افراد با تعهد و قرار تأمین وثیقه از زندان آزاد شده‌اند و به آنها تذکر داده شده که درصورت تحریک مردم در فضای مجازی و برگزاری تجمعات غیرقانونی با آنان مماشات نخواهد شد.

به گفته وی، ۱۲نفر از لیدر‌ها و عاملان اصلی اغتشاشات اخیر در گرگان دستگیر شده‌اند و به پرونده آنان به‌صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.

با این حال هنوز خبر روشنی از وضعیت دانشجویان بازداشتی در دست نیست. پیش از این محمود صادقی، نماینده مردم تهران از دستگیری 90دانشجو در ناآرامی‌های اخیر خبر داده بود. 

محمد رهبری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز گفت: تا صبح روز شنبه،  در مجموع اسامی نزدیک به ۴۰ دانشجوی بازداشتی در 2دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی دوستان و همکلاسی‌های آنها به‌دست ما رسیده که ما فهرست اسامی بازداشت‌شدگان را جهت پیگیری وضعیت آنها و آزادی‌شان،  در اختیار نهادهای مرتبط قرار داده‌ایم و مسئولان امر را نسبت به اسامی بازداشت‌شدگان که کمتر اطلاعی از آنها وجود داشته،  مطلع کرده‌ایم.

 در عین حال 37 تشکل دانشجویی در نامه‌ای به منصور غلامی، وزیر علوم خواستار پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی شدند. در همین رابطه و براساس گزارش ایسنا،  حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از آزادی 13نفر از دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: 2 دانشجوی بازداشت‌شده دیگر نیز طی چند روز آینده آزاد خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید