• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 3 آبان 1397
کد مطلب : 35417
+
-

انتقاد تند ژاوی

انتقاد تند ژاوی

همین پریروز که ژاوی برای چندمین بار با هواداران پرشمار در ورزشگاه آزادی روبه‌رو شد، مصاحبه‌ای از او علیه ژوزه مورینیو منتشر شد. مورینیو، فصل کابوس‌واری را سپری می‌کند. شاید اگر هر کسی جای او بود با این فشارها تیم را رها می‌کرد اما سرمربی پرتغالی خواهان اخراج و دریافت غرامت از منچستریونایتد است. او در بازی با چلسی بعد از تلاش برای درگیری فیزیکی با دستیار مائوریتسیو ساری، گرفتار حواشی جدیدی شد و به فاصله 3روز این‌بار با هواداران یوونتوس در ورزشگاه خانگی من‌یونایتد درگیر شد. واکنش مورینیو به یووه‌ای‌ها که علیه او شعار می‌دادند و آقای خاص را هو می‌کردند 3انگشت دست راستش بود که به سمت آنها نشانه رفت. او بعدا توضیح داد که این سه انگشت به‌خاطر سه‌گانه‌ای بود که با اینتر در سری‌A و اروپا کسب کرد؛ «بدترین خاطره‌ای که هواداران یوونتوس با من دارند سه‌گانه‌ای بود که با اینتر کسب کردم».
اما حاشیه‌های پیرامون او تمامی ندارد. بعد از اسطوره‌های منچستر که تقریبا همگی از سبک تدافعی و بازی غیرجذاب تیم‌شان انتقاد دارند، ژاوی هم به جمع منتقدان پیوست. ژاوی به‌ویژه بعد از جدایی از بارسلونا تقریبا درباره همه‌‌چیز صحبت می‌کند و گاهی توسط اهالی فوتبال در شبکه‌های اجتماعی مورد تمسخر هم قرار می‌گیرد. او در روزی که باید برای رساندن السد به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مبارزه می‌کرد، با روزنامه ایتالیایی کوریره دلواسپرت مصاحبه و در این مصاحبه از مورینیو انتقاد کرد. مورینیو می‌تواند انتقاد او را به‌حساب کینه‌ای بگذارد که ژاوی در دوران حضور آقای خاص در رئال‌مادرید بر دل گرفت.

سرمربی پرتغالی آن زمان رئال که در دوره بهترین بارسلونای تاریخ با هدایت گواردیولا به برنابئو رفته بود بعد از مدت کوتاهی موفق شد رقابتی پایاپای را با بارسا به نمایش بگذارد. حالا ژاوی 38ساله در سال‌های آخر فوتبالش و دور از اروپا از سبک این مربی در من‌یونایتد که مورد انتقاد همگان است انتقاد می‌کند و می‌گوید:«مورینیو یک مربی با افکار دفاعی سخت است و یادم می‌آید که مقابله با اینترمیلان او اصلا ساده نبود. این سبک اوست و او همین سبک را با خودش به چلسی و رئال مادرید هم برد.

او به همه جزئیات توجه دارد، همه روزنه‌ها و فضاها را به روی حریف می‌بندد. من سبک دیگری را ترجیح می‌دهم. قصدم انتقاد نیست اما من هرگز با چنین سبکی در تیم‌هایم بازی نخواهم کرد». او اعلام کرد که 99درصد احتمالا این آخرین فصلش به‌عنوان بازیکن است: «من در آستانه 39سالگی هستم و طبیعی است بازیکنی در این سن احساس خستگی کند. من در این سن احساس مربیان را دارم و مدرک مربیگری را هم گرفته‌ام و در‌ماه اردیبهشت بالاترین مدرک یوفا را دریافت خواهم کرد. برای همین است که درباره مربیگری اظهارنظر می‌کنم». 

بازی منچستر با یوونتوس حاشیه‌های دیگری هم داشت؛ ازجمله ورود یک جیمی‌جامپ هوادار منچستر با پیراهن شماره7 کریستیانو رونالدو که وقتی پلیس او را متوقف کرد، کریستیانو به سمت او رفت و با گوشی موبایلی که این هوادار در دست داشت از خودش و جیمی‌جامپ و پلیس‌ها سلفی گرفت. اما حاشیه مهم‌تر اعتراض تند هواداران منچستر به پل پوگبا بود. پوگبا که شایعه‌هایی درباره ترک اولدترافورد و رفتن او در نیم‌فصل به یوونتوس مطرح شده است، بعد از شکست با کوادرادو- بازیکن کلمبیایی تیم حریف- عکس یادگاری انداخت و آن را منتشر کرد. برای همین هواداران در شبکه‌های اجتماعی به‌تندی از این پست استقبال کردند و او را خائن خواندند. به‌نظر می‌رسد دوره مورینیو و پوگبا هر دو در تئاتر رؤیاها به پایان نزدیک شده باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید