• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35148
+
-

خبرهای کوتاه

   تحریم جدیدی برای 13آبان نمانده است
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با تحریم‌هایی که قرار است آمریکا در تاریخ ۱۳آبان‌ماه علیه ایران اعمال کند به شبکه العالم گفت: مسئله تازه‌ای باقی نمانده که آمریکایی‌ها بخواهند در قالب سیاست‌های تحریمی بیاورند. سیاست‌های تحریمی آمریکا از ابتدای انقلاب در جنبه‌های مختلف شروع شد بعد در قالب قانون داماتو و کاتسا ادامه پیدا کرد. بعد از برجام هم آمریکایی‌ها تحریم‌های جدید اضافه کردند. 

  به‌دنبال فعال‌سازی قانون انسداد هستیم
 رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در ادامه سفر 4روزه هیأتی از سنای فرانسه به ایران با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: فعال‌سازی قانون انسداد را برای جلوگیری از تأثیر این تحریم‌ها در روابط ایران و فرانسه مدنظر داریم. این قانون برای حفظ شرکت‌های خارجی و اروپایی در قراردادهای خود با شرکت‌های ایرانی است. همچنین سند ایجاد SPV را نیز در دستور کار داریم که مکانیسم جبرانی برای شرکت‌هایی است که مایل به تجارت با ایران هستند. به گزارش ایسنا، کاظم جلالی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه نیز در دیدار با فیلیپ بونکار تصریح کرد: گفت‌وگوی سیاسی برای اجرای برجام کافی نیست و گام برداشتن برای تغییرات اقتصادی نیاز است.

  با مفسدان اقتصادی نمی‌توان برخورد عاطفی کرد
 رئیس قوه قضاییه روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی با ابراز اطمینان نسبت به تامین کالا‌های اساسی از سوی دولت، به برخی احکام صادره از سوی دستگاه قضایی برای مفسدان اقتصادی اشاره کرد و گفت: انسان به‌لحاظ عاطفی از حبس و اعدام اشخاص و خصوصا وضعیت خانواده‌های آنها غصه‌دار می‌شود، اما در عین حال با کسانی که طمع‌شان زندگی میلیون‌ها انسان را متلاطم می‌کند و به دشمن در ضربه زدن به کشور کمک می‌کنند نمی‌توان برخورد عاطفی کرد. به گزارش میزان، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی همچنین با انتقاد از سیاه‌نمایی در شرایط فعلی کشور مانند شایعه دلار 40هزار تومانی افزود: حتی چنین اظهاراتی در صداوسیما نیز بازتاب می‌یابد. چه ضرورتی دارد که بی‌جهت مردم را نگران کنیم؟

   ظریف آخرین وضعیت FATF را شرح می‌دهد 
علیرضا رحیمی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس درباره جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان با وزیر امور خارجه گفت: در این جلسه قرار است مذاکرات برجام با اروپایی‌ها و آخرین وضعیت «FTAF» بررسی شود. او افزود: در این جلسه قرار است آخرین وضعیت الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم TFC بررسی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید