• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 34999
+
-

کافه مجلس

موضوعی امنیتی به نام کورش
بهرام پارسایی، نماینده شیراز در نطق میان دستور جلسه علنی دیروز مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باب تاریخ و میراث فرهنگی یادآور شد که سابقه تاریخی و میراث فرهنگی ما از دلایل بالابودن جایگاه ملت و کشور ایران بین کشورهای دیگر است. وی همچنین با گلایه از اینکه پیگیری‌هایش برای نامگذاری روزی به نام کورش به نتیجه نرسیده، خطاب به رئیس‌جمهور درخواست نامگذاری روز کورش را مسئله‌ای کاملا اجتماعی و فرهنگی دانست و ابراز عقیده کرد: این موضوع امنیتی شده است. در دنیا مسائل امنیتی را برای کاهش هزینه‌های ناشی از آن، به مسائل فرهنگی و اجتماعی تبدیل می‌کنند،‌اما ما کاملا نقطه عکس آنیم.

  گزارش غیرعلنی لاریجانی
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح جلسه غیرعلنی دیروز مجلس اظهار داشت: در این جلسه علی لاریجانی، رئیس مجلس گزارشی از جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه و برنامه‌ها و راهکار‌های شورا برای برون‌رفت از مشکلات کشور به وکلای ملت ارائه داد. وی با بیان اینکه آقای لاریجانی در این جلسه بر وحدت هر چه بیشتر قوای سه‌گانه تأکید کرد، افزود: در این جلسه پیرامون موضوعاتی مانند نحوه حمایت از تولید و توجه و دقت به معیشت مردم و تسریع در برنامه‌ریزی برای حمایت از اقشار مختلف و همچنین درباره تأمین کالاهای اساسی برای اقشار ضعیف جامعه بحث و گفت‌وگو شد.

  تقدیر نمایندگان از رزمایش عاشورایی 
نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از رزمایش۳ اقتدار عاشورایی بسیج حمایت خود را از این نهاد انقلابی اعلام کردند. به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: این رزمایش بزرگ نماد وحدت و ایستادگی و پیشرفت است و نشان داد عظمت ملت بزرگ ایران اسلامی جاودانه است و آرمان‌هایش بلند و فراتر از توان دشمنان برای دستیابی به اهداف شیطانی است.

  به جای دزد کوچک، دزدان سرگردنه را بگیرید
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: قوه قضاییه آفتابه‌‌دزدها و دزدهای کوچک را رها کند؛  دزدان اصلی، آقازاده‌ها و سر گردنه بگیرها را بگیرد و مصلحت‌ها را کنار بگذارد. به گزارش فارس، حسن مقصودی ادامه داد: امروز حدود 22هزار دانشجو در دانشگاه آزاد ثبت نام کردند، شهریه پرداخت کردند، سر کلاس رفتند، خوابگاه گرفتند، حال به آنها گفته می‌شود اشتباه کرده‌ایم. شما غلط کردید که اشتباه کنید و با روحیه جوانان و آبروی خانواده‌ها بازی کنید. لطفا هر چه سریع‌تر این مشکل دانشجویان به سر کلاس رفته را حل کنید.

  مسائل مرزی در متن تذکرات
نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به وزرای کشور، اطلاعات، ‌دفاع و امور خارجه خواستار سرعت بخشیدن به موضوع آزادی ۱۴ تن از مرزبانان میرجاوه از همه راه‌های ممکن شدند. به گزارش فارس، همچنین جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به اتفاق ۱۴ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر کشور عنوان کردند که دلیل اظهارنظر غیرکارشناسی معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در رابطه با کولبران و  مرزنشینان چیست؟ حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد که در رابطه با ناامنی مرزهای سیستان و بلوچستان چه اقدام اساسی انجام داده‌اید؟

این خبر را به اشتراک بگذارید