• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 34938
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

فیش سپنتا نیکنام

سپنتا نیکنام در صفحه توییتر خود فیش حقوقی‌اش را منتشر کرده و نوشته است: در راستای شفافیت، فیش دریافتی۶ماه اخیر را که دیشب به من تحویل داده شد منتشر می‌کنم.ماه‌هایی که در شورا نبودم دریافتی نداشتم و فقط ساعات حضور در صحن را حق‌الجلسه دریافت می‌کنم. ضمنا بیمه نیستم و راننده و ماشین هم در اختیارم نیست. مبلغ دریافتی واریزی وی حدود 3میلیون و 400 هزار تومان است.

ابلاغ توسط شورا

سیدمصطفی میرسلیم گفته است: نظرات هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط شورای نگهبان ابلاغ می‌شود. این عضو مجمع تشخیص مصلحت‌نظام در گفت‌وگو با مهر گفته است: در بند دوم اصل 110قانون اساسی که وظایف و اختیارات رهبری را تعیین کرده، بر نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام تصریح شده است.

درخواست اداره کشور از سوی برخی نهادها

رئیس پیشین سازمان صداوسیما درباره علت هشدار اخیر رهبری درباره تشکیل نهادهای موازی با دولت گفته است: ناظر به این بود که برخی از آقایان هم در آن جلسه و هم در بیرون در فضای رسانه‌ای پیشنهاد دادند دولت چون توان اداره کشور را ندارد، در برخی از عرصه‌ها این نهادهای بزرگ اقتصادی بیایند کار را در خیلی از حوزه‌ها به‌دست بگیرند و به‌جای دولت مدیریت کنند. این نهادها، نهادهای اقتصادی مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و همه اینها که البته الان فعال هستند که رهبری با این دیدگاه مخالفت کردند. عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با ایرنا پلاس، به مسئله حصر هم اشاره کرده و گفته است: هر وقت در شورای‌عالی امنیت ملی برای رفع حصر رأی‌گیری می‌شود رأی نمی‌آورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید