• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 34903
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   به گوش مسئولان برسانید
باسلام. اینکه دولت اعلام کرده برای حمایت از کارمندان حقوق آنها را افزایش خواهد داد خبر خوبی است. اما سؤال این است افرادی که حقوق‌بگیر دولت نیستند و در تأمین هزینه‌های خود مشکل دارند باید چه کار کنند؟ لطف کنید صدای ما را هم به گوش مسئولان برسانید.
 

8629...0939


   درخواست از شهرداری منطقه15
سلام. سال‌هاست بازارچه سابق شهرک شهید بروجردی در اتوبان بعثت جنب مجتمع تجاری زیتون را پس از تخریب به حال خود رها کرده‌اند. بلاتکلیفی این محوطه با حصارکشی نامناسب، چهره بصری آزاردهنده‌ای را در وسط شهرک به‌وجود آورده است. پیشنهاد می‌کنیم شهرداری منطقه15 با احداث مجموعه فرهنگی و استخر سرپوشیده برای رفاه حال ساکنان که مورد نیاز و درخواست آنهاست گامی در جهت حقوق شهروندی بردارد. همچنین از همشهری محله روزنامه درخواست می‌کنیم گزارشی از مشکلات این شهرک منتشر کند.
 
تعدادی از ساکنان شهرک


  حل مشکلات اقتصادی مردم
باسلام و عرض ادب. این روزها افزایش قیمت‌ها اقشار ضعیف به‌خصوص بازنشستگان را تحت فشار قرار داده است. شاید آنهایی که شغل آزاد دارند مشکلی نداشته باشند چون هر افزایش قیمتی را که هنگام خریدشان به آنها اعمال می‌شود در مشاغل خود جبران می‌کنند، اما ما بازنشستگان چه باید بکنیم؟ لطفا به مسئولان بگویید برای حل مشکلات اقتصادی مردم اقدامی بکنند.
 
بازنشسته تأمین اجتماعی


  محل پارک معلولان
باسلام. با اینکه تابلوهایی برای توقف خودروهای معلولان در شهر نصب شده است، ولی همیشه سایر خودروها از آن استفاده می‌کنند! چرا راهنمایی و رانندگی هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای برای عدم‌پارک خودرو در محل پارک معلولان انجام نمی‌دهد؟ لطفا این موضوع را در روزنامه همشهری پیگیری کنید.
 
گلایه یک معلول از تهران


  عدم‌نظارت بر توزیع کاغذ
مدتی است به‌عنوان مصرف‌کننده کاغذ برای تهیه کاغذ با مشکلات زیادی مواجه هستیم. متأسفانه شرکت‌ها و افرادی که با ارز دولتی کاغذ وارد کرده‌اند با احتکار آن در انبارها فروش کاغذ را به‌صورت قطره‌چکانی توزیع می‌کنند. این در حالی است که مسئولان ذیربط در وزارت ارشاد گویا نظارتی بر توزیع کاغذ در بازار مصرف ندارند. لطفا گزارشی درباره این مشکل منتشر کنید.
 
رضایی از تهران


  فراموشی مالباختگان پدیده شاندیز
باسلام. بیش از 4سال است 120هزار سهامدار و مالباخته شرکت پدیده شاندیز در بلاتکلیفی قرار دارند و به فراموشی سپرده شده‌اند. ما چه گناهی کرده‌ایم که پول خود را جهت رشد اقتصادی کشور سرمایه‌گذاری کردیم. اصل پول را که نمی‌دهند هیچ، الان مدت 4سال است که هیچ سودی به ما نداده‌اند. از مسئولان می‌خواهیم پاسخ دهند آیا مردم در موضوع پدیده مقصرند یا کسانی که با سودجویی به مشکل سهامداران رسیدگی نمی‌کنند؟ چرا مشکل به‌وجود آمده برای پدیده شاندیز را مانند مؤسسات مالی حل نمی‌کنند؟
 
روزبهانی از تهران


  نظارت بر تخلفات صنوف متخلف
با سلام و خدا قوت. لطفا به مسئولان بگویید چرا با گرانفروشان و کم‌فروشان متقلب و متخلف برخورد شدید نمی‌کنند تا عبرتی برای امثال آنان باشد؟ این‌ همه دستگاه‌های نظارتی با کارکنان بی‌شمار خود، صرفا در اداره متبوع منتظرند تا یکی شکایت کند، تا بلکه پیگیر متخلفان باشند! این درحالی است که باید به‌صورت سرزده در ماه‌های مختلف بر تخلفات صنوف متخلف نظارت بکنند.
 
3687...0919


  بلاتکلیفی قانون همسان‌سازی‌ بازنشستگان
باسلام. لطفا به مسئولان در وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی بگویید آیا وقت آن نرسیده تا قانون مصوب چندسال گذشته همسان‌سازی‌ بازنشستگان تأمین اجتماعی را پیگیری و اجرا کنند تا وعده‌هایشان به عمل تبدیل شود! این در حالی است که از سال88 مقرر شده بود همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی مانند بازنشستگان کشوری و لشکری اقدام شود. اما از آن زمان تاکنون این خواسته بازنشستگان تأمین اجتماعی نه‌تنها به سرانجام نرسیده، بلکه همچنان بلاتکلیف مانده است. امیدواریم مسئولان باور کنند که دریافت حقوق‌های فعلی بازنشستگان مخارج اولیه آنان را هم تأمین نمی‌کند و همین مسئله گذران زندگی را برای برخی سخت و دشوار ساخته است.
 
گلایه بازنشستگان تأمین اجتماعی

ستون بامردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در ارتباط باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید