• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34805
+
-

وقوع ۶۰ درصد طلاق‌ها بعد از ۵ سال زندگی

خبرها
وقوع ۶۰ درصد طلاق‌ها بعد از ۵ سال زندگی


آنطور که معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته طبق تازه‌ترین آمار حدود ۶۰ درصد طلاق‌ها بعد از حداقل ۵ سال زندگی رخ می‌دهد و حدود ۱۰ درصد طلاق‌ها مربوط به ازدواج‌های زیر یک‌سال است که این نشان می‌دهد مشکل زوجین صددرصد مربوط به عدم‌شناخت است.

محمدمهدی تندگویان با بیان اینکه کماکان آمار طلاق در استان‌های تهران و البرز بالاتر از سایر استان‌هاست، افزود: تقریبا قبح موضوع طلاق شکسته است و کم‌کم به یک اتفاق ارزشی تبدیل می‌شود. به‌نظرم در امر ازدواج باید به  2 موضوع مهم ازجمله بنیان خانواده و اعتقادات توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در فرهنگ ازدواج دچار دگرگونی بدی شده‌ایم که عدم‌شناخت و توقعات بی‌جا در آن بی‌تأثیر نیست، تصریح کرد: ازدواج تبدیل به یک قرارداد شده که در آن فرهنگ‌ها، باورها و اعتقادات زیاد تأثیری ندارد؛ به همین دلیل هم خیلی شکننده‌ است. در ادامه تندگویان درباره میانگین سن ازدواج در میان دختران و پسران به ایلنا توضیح داد: امسال سن ازدواج پسران به‌طور میانگین به ۳۱ سال و در دختران نیز به ۲۸ سال رسیده است. در مجموع میانگین سن ازدواج در کشور افزایش پیدا کرده است که البته دلایل مختلفی دارد.

وی اضافه کرد: من فکر می‌کنم در اینجا اگر کمی دقت کنیم متوجه می‌شویم که واقعا همه مشکلات ازدواج مربوط به مسائل اقتصادی نمی‌شود، زیرا فرهنگ، اعتقادات و باورها بسیار تغییر کرده و همین امر موجب اختلاف شده است.

معاون امور جوانان در پایان درباره عدم‌تمایل برخی افراد به ازدواج گفت: آمار دقیقی از عدم‌تمایل دختران و پسران به ازدواج نداریم، ولی نرخ بیکاری در بانوان بالا رفت که همین امر در ازدواج تأثیرگذار است و عملا وقتی نرخ بیکاری در بانوان افزایش داشته باشد، تمایل دختران به ازدواج هم کمتر می‌شود، چون فرهنگ ما تغییر کرده و بانوان احساس می‌کنند خودشان باید درآمد داشته باشند تا وارد زندگی مشترک شوند. در مجموع نرخ بیکاری در خانم‌ها طی یکی‌دوسال گذشته خیلی کاهش داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید