• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34794
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  خوانندگان خودشان قضاوت کنند
با سلام. هرچند خبر تشکیل ستاد ویژه دریافت مطالبات معوقه در بانک‌ها اقدام خوبی بوده است. اما گویا هدف از تشکیل این ستاد فقط برای اخذ مطالبات از وام گیرندگان خرد بوده و وام گیرندگان میلیاردی همچنان در حاشیه امن قرار دارند. به‌عنوان نمونه بخاطر بدهی 95هزار تومانی پیامکی تهدید آمیز دریافت کردم که چنانچه مبلغ فوق را پرداخت نکنید حقوق ضامن قطع خواهد شد! واقعا بدهی اندک امثال ما اقشار ضعیف جامعه که معمولا اقساط خود را بموقع پرداخت می‌کنیم نیاز به اینگونه پیام‌ها دارد؟ آیا با بدهکاران میلیاردی هم‌چنین برخوردی دارند؟ خوانندگان خودشان قضاوت کنند!
 

مسعودی راننده تاکسی


  توجه به بنیان خانواده
سلام. یکی از عارضه‌هایی که مردم ما به‌خصوص در کلانشهرها با آن دست به گریبان هستند، این است که رابطه عاطفی در بین اعضای خانواده‌ها بسیار کمرنگ شده است. یعنی خانواده‌ها با اینکه زیر یک سقف زندگی می‌کنند، اما خواسته یا ناخواسته دچار طلاق عاطفی شده‌اند. به‌نظرم یکی از دلایل مهم آن شاغل بودن بسیاری از مادران است که به‌دلیل مشکلات اقتصادی ناچارند با حضور در محل کار از وظیفه اصلی‌شان که تربیت فرزند است غافل شوند. البته وقتی چنین مواردی بیان می‌شود برخی عنوان می‌کنند مگر تربیت فرزند فقط به‌عهده مادران است؟ نخیر مدعی نیستم که پدر وظیفه‌ای ندارد، اما باید بپذیریم که تربیت یک انسان سالم و تحویل آن به جامعه بزرگ‌ترین خدمت به بشریت است. نکته‌ای که خانواده‌ها و به‌خصوص مسئولان اقتصادی و فرهنگی از آن غافل شده‌اند.
 
دبیر بازنشسته از تهران


  گلایه از سازمان بورس
با سلام. ‌ای‌کاش سازمان بورس به وظایف قانونی بیشتر عمل می‌کرد. برخی از شرکت‌ها مانند کیمیدارو هنوز سود سال94 خود را حتی به سهامداران جزء پرداخت نکرده‌اند و برای این تعلل خود دلایل واهی اعلام می‌کنند. این در حالی است که شرکت‌های مشابه آنها طبق روال به تعهدات خود عمل کرده‌اند. متأسفانه سازمان بورس هم به‌راحتی از کنار اینگونه تخلفات شرکت‌ها می‌گذرد و نه‌تنها نماد آنها را متوقف نمی‌کند، بلکه حتی مجامع آنها را تأیید و نماینده هم می‌فرستد.
 
حسینی از کرمان


  درخواست از سازمان تامین اجتماعی
سلام. یکی از مشکلات استفاده‌کنندگان از بیمه بیکاری، اجبار آنها برای ماندن در خانه است تا موقع حضور نماینده بیمه مشخص شود که جایی اشتغال ندارد! اما 2نکته در این‌باره قابل طرح است. اول اینکه اگر فردی به‌صورت قراردادی و یا رسمی مشغول به کار شود لزومی ندارد که اشتغال به‌کار خود را اعلام نکند و خیلی هم خوشحال می‌شود که مشغول به‌کار شده است. دوم اینکه روش حبس کردن افراد بیمه شده در منزل به‌دلیل اینکه در طول‌ماه یک روز قرار است نماینده بیمه مراجعه کند بسیار غیرمنطقی است. هرچند این حق بیمه است که باکسانی که شاغل بودن خود را کتمان می‌کنند برخورد قانونی بکند. اما باید روش فعلی مورد تجدید نظر قرار گیرد. از مسئولان سازمان تامین اجتماعی درخواست می‌کنم روش مناسب‌تری را برای این معضل به‌کار گیرند.
 
عبدی‌زاده از تهران


  درخواست از فرمانداری شهریار
باسلام و احترام. هر روز که از سه‌راهی کرمان خودر واقع در جاده مخصوص کرج، از تهران به سمت اندیشه وشهریار تردد می‌کنیم، به‌علت فعالیت عمرانی وایجاد پل مسدود شده، به‌خصوص غروب یا صبح زود به‌دلیل تردد پر حجم خودروها در آن محدوده همیشه گرفتار ترافیک هستیم. متأسفانه این پل که برای حذف سه راهی، سالهاست قرار است توسط مسئولان ذیربط به اتمام برسد هنوز 10درصد هم پیشرفت نکرده است! از فرماندار و نماینده مردم شهریار درخواست پیگیری برای حل این مشکل را داریم. لطفا منعکس کنید.
 
4587...0912


  تخلیه نخاله در اتوبان
سلام. هفته گذشته ساعت 4صبح در اتوبان شهید بابایی شاهد تخلیه نخاله‌های ساختمانی توسط کامیون در کناره گاردریل شمالی اتوبان بودم. اما وقتی قصد داشتم پلاک خودرو را بنویسم متأسفانه پلاک خودرو را گل مالی کرده بودند تا قابل خواندن نباشد. پیشنهاد می‌کنیم مسئولان ذیربط در شهرداری منطقه با همکاری راهنمایی و رانندگی تعداد دوربین‌ها را در این بزرگراه بیشتر کنند تا شهروندان با مشاهده چنین مواردی و اعلام روز و ساعت تخلف توسط دوربین‌ها قابل پیگیری باشد.
 
همایونی از تهران


  فعال کردن فروش روزنامه
با سلام و تشکر از زحمات دست اندر کاران روزنامه وزین همشهری.
مدتی است فروش روزنامه همشهری در ایستگاه مترو میرداماد را تعطیل کرده‌اند. از مسئولان ذیربط درخواست می‌کنیم درصورت امکان دوباره فروش روزنامه را در این ایستگاه فعال کنند تا مسافران اهل مطالعه بتوانند استفاده کنند.
 
4272...0912

ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در ارتباط باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید