• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34766
+
-

اجازه هست آقای شفر؟

اجازه هست آقای شفر؟

نمایش استقلال برابر سایپا ستودنی و امیدوارکننده بود. استقلال بار دیگر با فرمول استفاده از «بنزین سبز» به روزهای خوب برگشته و عجیب است که باز هم اگر مدیران و مربیان این تیم را رها کنید، اول سراغ آزمودن ستاره‌های گران‌قیمت و ناکارآمد می‌روند! آبی‌ها نمایش برتر و پرموقعیتی برابر سایپا داشتند و با کسب سومین پیروزی پیاپی در لیگ و حذفی، کاملا از بحران فاصله گرفتند. با همه اینها اما، عملکرد فعلی استقلال و سرمربی این تیم جای چند پرسش غیرقابل اغماض را باقی گذاشته است.

     ارزش حیاتی اینستاگرام
آیا واقعا کسی فهمید چرا در این بازی حسین حسینی فیکس شد؟ ملاک این تصمیم‌گیری چه بود؟ باز اگر حسینی در بازی حذفی با نفت مسجد‌سلیمان به میدان می‌رفت، می‌شد استدلال کرد که شفر مثل فصل قبل تورنمنت‌ها را بین 2 دروازه‌بان مدعی‌اش تقسیم کرده، اما الان این چه مدل انتخاب گلر است؟ مگر مهدی رحمتی در مسابقات اخیر اشتباهی داشته؟ اگر قرار به نیمکت‌نشینی رحمتی بود، چرا او را بعد از نمایش ضعیفش در بازی رفت با السد بیرون نگذاشتند؟ وینفرد شفر چند روز پیش گفته بود: «در تیم من کسی از مسیر اینستاگرام فیکس نمی‌شود»؛ اما جالب است که در مورد فیکس شدن حسینی برابر سایپا دقیقا همین اتفاق رخ داد. گلر جوان آبی‌ها قبل از این بازی پستی گذاشت با این مضمون که «با افتخار استقلالی‌ام» و بعد فیکس شد. حتی گفته می‌شود سرپیچی حسینی از ارسال پست مشابه پیش از بازی لیگی با نفت مسجد‌سلیمان باعث خروج او از ترکیب در آخرین ثانیه شد. واقعا درون دروازه استقلال چه می‌گذرد و این روند تا کی ادامه خواهد داشت؟

     برخورد با طارق چه شد؟
طارق همام رفت عراق، برای تیم قبلی‌اش بازی کرد، هر چه از دهانش درآمد به مدیران باشگاه گفت و البته روی شانه مسئولان تیم به تمرینات برگشت! دوستان استقلالی گفته‌اند «آخر فصل» با او برخورد می‌شود که این واقعا عالی است. حالا کاری به آنها نداریم، اما آیا خود آقای شفر نباید گوش بازیکنش را می‌پیچاند؟ فیکس کردن همام بعد از آن شورش و البته میدان دادن به حسین حسینی، یک پیغام واضح برای تمام بازیکنان تیم دارد؛ اینکه در استقلال همه‌‌چیز آزاد است. خودتان را در قید و بند نکنید لطفا!
 
   عقب‌نشینی در ماجرای جباری
وینفرد شفر در داستان دعوت مجتبی جباری به همکاری هم یک عقب‌نشنی  غیرقابل‌قبول داشت. او که خودش با جباری مذاکره کرد و حتی از او خواست سر تمرینات تیم حاضر شود، تحت فشار باشگاه عقب نشست و همه‌‌چیز را منکر شد! اینکه باشگاه و مربی در انتخاب دستیار باید هماهنگ باشند کاملا درست است، اما این فرق می‌کند با پس زدن یک ستاره قدیمی و بازی با آبرو و اعتبار او. شفر می‌توانست در رسانه‌ها تمایلش برای کار با جباری را تأیید و آن را به فراهم شدن شرایط در آینده موکول کند، اما اینکه بگوید همه‌‌چیز «شایعه» بوده، از کلاس کار یک مربی خوشنام به دور است.

     اینها چرا نیستند؟
شفر این هفته‌ها عملکرد خوب‌اللهیار صیادمنش و حتی مهدی قائدی جوان را می‌بیند، اما عجیب است که همچنان در بازی دادن به جوانانی مثل رضا آذری و سجاد آقایی تعلل می‌کند. آذری بعد از چند نمایش کوتاه و امیدوارکننده در اوایل فصل، ناگهان بدون هیچ دلیلی ناپدید شد. روح‌الله باقری هم که 2 روز بازی می‌کند و 2 روز نیمکت‌نشین می‌شود، برابر سایپا به میدان نرفت. از فرشاد محمدی‌مهر هم کماکان کسی خبر خاصی ندارد. آیا شفر اینها را یادش مانده؟

این خبر را به اشتراک بگذارید