• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34765
+
-

جوان و جسور

جوان و جسور

5بازی از هفته نهم لیگ‌برتر روز جمعه برگزار شد و استقلال و سپاهان خوشحال‌‌ترین تیم‌های روز بودند. بعد از اینکه پدیده در روز پنجشنبه نخستین بازی هفته را برد و صدرنشینی‌اش را حفظ کرد سایر تیم‌ها جمعه به میدان رفتند و شفر و قلعه‌نویی کامیاب‌ترین مربیان این روز بودند. قلعه‌نویی با یک پنالتی مشکوک نکونام را شکست داد و شفر هم دوباره از اعتماد به جوان‌‌هایش جواب گرفت و علی دایی را تسلیم کرد. تیم شفر با این برد به رتبه پنجم رسید اما نکته جالب درباره استقلال، نام 2حریف بعدی این تیم است. آبی‌ها طی 2هفته آتی با سپاهان و پدیده بازی دارند و در هر دو بازی هم میزبان‌اند. پیروزی در این دو مسابقه می‌تواند آنها را به جاهای خوب جدول برساند و به یک مدعی کاملا جدی برای قهرمانی تبدیل کند.

استقلال با برتری 2بر یک مقابل سایپا به دومین برد متوالی خارج از خانه‌اش رسید و حسابی به وضعیت خود در جدول سروسامان داد. وینفرد شفر تا 2 هفته پیش هنوز نتوانسته بود ترکیب مناسب را در خط حمله تیمش پیدا کند و تیم او با حضور باقری (یا گرو) در نوک حمله و بازی تبریزی در گوش چپ هرگز انتظارات را برآورده نمی‌کرد؛ تا جایی که آنها در 4بازی متوالی گل نزدند و رکورد 400دقیقه ناکامی در گلزنی برای آنها رقم خورد. اما چند جابه‌جایی در خط حمله و اعتماد به 2 جوان زیر 20سال طراوت خوبی به خط حمله این تیم داد و حالا صیادمنش و قائدی 2 بازی متوالی است که راه گلزنی و گل‌سازی را به آبی‌ها نشان داده‌اند. استقلال در بازی جمعه گل اول را با پاس مهدی قائدی زد و گل دوم هم با خطای‌پنالتی روی صیادمنش به‌دست آمد. این 2 گل جواب مناسبی بود برای گل زیبای سایپا که روی حرکت انفرادی علی دشتی در دقیقه7به‌دست آمد و قطعا یکی از زیباترین گل‌های فصل خواهد بود. استقلال حالا برای نخستین‌بار در لیگ جاری 2بازی متوالی را برده و هفته آینده با سپاهان روبه‌رو می‌شود که آنها هم 3بازی پی‌در‌پی را برده‌اند.

ماشین‌سازی تنها تیم لیگ جاری است که در هر 9 بازی‌اش موفق به گلزنی شده است. این تیم روز جمعه در بازی با نفت مسجدسلیمان تا آستانه از دست‌دادن این رکورد رفت اما باز هم رضا خالقی‌فر ناجی آنها شد و در دقیقه90گلی زد که هم ماشین‌سازی را از شکست نجات داد و هم رکورد گلزنی این تیم را در تمامی بازی‌ها حفظ کرد. نفت مسجدسلیمان که یکی از 3تیم بدون پیروزی لیگ است جمعه در تبریز با تک‌گل جانفزا تا آستانه کسب نخستین برد پیش رفت اما در دقیقه90 تسلیم شد تا به رکورد 9بازی بدون برد برسد. این تیم البته بعد از 4باخت متوالی یک امتیاز گرفت تا لااقل نوار شکست‌ها را قطع کرده باشد. از زمان حضور مرزبان در مسجدسلیمان این نخستین امتیاز نفتی‌ها بوده است.

سپیدرود در خانه خودش مقابل ذوب‌آهن به تساوی بدون گل رسید و باز هم در گلزنی ناکام ماند تا دقایق تلخ گل نزدن این تیم به 622دقیقه برسد. ناکامی سپیدرود در گلزنی حالا از مرز 10ساعت هم گذشته اما این دلیل نمی‌شود که بازی این تیم مقابل ذوب‌آهن خالی از لحظات حساس و صحنه‌های خطرناک روی دروازه‌ها بوده باشد. شاگردان علی کریمی بارها تا آستانه گلزنی مقابل ذوب‌آهن پیش رفتند اما ضربات محمد غلامی و حسین ابراهیمی و دیگران راهی به دروازه رشید مظاهری پیدا نکرد و حتی 2 بار مدافعان ذوب‌آهن ضربات میزبان را از روی خط دروازه برگرداندند. البته مدافع سپیدرود هم در یک صحنه جالب 2بار متوالی دروازه تیمش را نجات داد تا لااقل همین یک امتیاز در کیسه رشتی‌ها باقی بماند. این تیم همچنان با اقتدار در قعر جدول قرار دارد.

بازی‌های هیچ 2 تیمی در لیگ برتر به اندازه سپاهان و نساجی پنالتی نداشته است و تکلیف دوئل مستقیم این تیم‌ها نیز در نهایت با یک ضربه پنالتی مشکوک مشخص شد. نساجی در اصفهان ابتدا از سپاهان پیش افتاد اما بلافاصله این برتری را با گل کی‌روش استنلی از دست داد. حملات سپاهان تا دقایق پایانی ثمری نداشت اما نهایتا سجاد شهباززاده در دقیقه83 گلی زد که به‌نظر می‌رسید کار نساجی را تمام کرده است. اما هنوز اتفاقات زیادی در راه بود. نساجی در دقیقه92 بازی را به تساوی کشاند اما داور در دقیقه95یک پنالتی به میزبان هدیه کرد. کی‌روش استنلی پشت ضربه ایستاد تا هم سومین برد متوالی سپاهان را رقم بزند و هم خودش با 6گل پشت سر استوکس قرار بگیرد. نساجی در لیگ جاری 3پنالتی به‌دست آورده و از این نظر رکورددار است. سپاهان هم 2پنالتی کسب کرده و 2پنالتی داده است. تعداد پنالتی‌های اعلام‌شده در بازی‌های این دو تیم دیروز به 8 رسید؛ یعنی 42درصد کل پنالتی‌های اعلام‌شده در لیگ هجدهم.

ناکامی‌های استقلال خوزستان ادامه پیدا کرد و این تیم سومین باخت متوالی‌اش در لیگ و جام‌حذفی را هم متحمل شد. بعد از خوردن 6گل از تراکتورسازی و 5گل از نفت آبادان، آبی‌های اهوازی این بار در همان نیمه اول از مهمان خود گل خوردند و 2کارت قرمز هم گرفتند تا هیچ امیدی برای بازگشت نداشته باشند. احمد آل‌نعمه در دقیقه44با یک خطای شدید کارت زرد دوم را گرفت و حمدی‌نژاد هم به اخراج او اعتراض کرد و اخراج شد تا 2 بازیکن باتجربه استقلال این تیم را در نیمه دوم تنها بگذارند. پارس‌جنوبی یک گل قبل از این اتفاقات زده بود و یک گل هم در نیمه دوم زد و با 3 امتیاز شیرین به جم برگشت. پارس‌جنوبی از زمان بردن استقلال در هفته چهارم دیگر به پیروزی نرسیده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :