• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34756
+
-

سوت جنجالی در اصفهان

سوت جنجالی در اصفهان

شاید بتوان لقب خبرسازترین دیدار هفته نهم لیگ برتر را به دیدار سپاهان اصفهان و نساجی مازندران اختصاص داد؛ مصافی که در انتها با نتیجه پرگل 3 بر 2 به نفع شاگردان امیر قلعه‌نویی پایان یافت و زردپوشان اصفهانی را به رده دوم جدول رساند. در لحظات آخر بازی سجاد شهباززاده که در این فصل در سپاهان احیا شده در کورس با جورجی گولسیانی سرنگون شد و داور هم پنالتی گرفت. اعتراض و هیجان کنار زمین بالا رفت و2تیم نظرات کاملا متفاوتی نسبت به این صحنه داشتند اما کوپال ناظمی -داور مسابقه- روی نظرش ایستاد و مهاجم برزیلی سپاهان در ثانیه‌های پایانی، گل برتری تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. بعد از شنیدن سوت پایان مسابقه 2بازیگر اصلی این صحنه، نظرات متفاوتی داشتند. گولسیانی از فریب خوردن داور و صحنه‌سازی مهاجم سپاهان سخن گفت و سجاد شهباززاده اعلام کرد اگر این خطا رخ نمی‌داد وی به‌راحتی با دروازه‌بان تک‌به‌تک می‌شد و گل سوم را برای سپاهانی‌ها به ثمر می‌رساند. با این حال اکثر کارشناسان داوری گفته‌اند که تصمیم کوپال در آن صحنه اشتباه بود و یک پنالتی بی‌مورد برای سپاهان گرفته شد.

محمد فنایی که چندین بار این صحنه را با دقت تماشا کرده بود در خصوص پنالتی اعلام شده می‌گوید:«حقیقتا من به هیچ عنوان برای اعلام ضربه پنالتی قانع نشدم. این دو بازیکن به هم نزدیک بودند و دست دفاع ناخودآگاه و در حرکت به شهباززاده برخورد کرد. هیچ‌گونه فشار و نیرویی روی مهاجم تیم میزبان نیامد تا او را سرنگون کند. آقای ناظمی باید در این صحنه بازی را قطع می‌کرد و به شهباززاده کارت زرد نشان می‌داد». سعید مظفری‌زاده هم در مورد این صحنه جنجالی می‌گوید:«این صحنه به‌طور قطع شبیه‌سازی مهاجم بوده و اعلام ضربه پنالتی از سوی داور اشتباه بوده است. به اعتقادمن هیچ درگیری خاصی بین دفاع و مهاجم حریف رخ نداد و داور فریب شبیه‌سازی شهباززاده را خورد». به جز این دو، حداقل 3داور دیگر هم رای به اشتباه کوپال ناظمی داده‌اند. از حیدر سلمانی و نوید مظفری گرفته تا کارشناس داوری شب‌های فوتبالی که کمک داور را مسئول این اشتباه داور دانست و گفت فشاری روی شهباززاده برای زمین‌خوردن وارد نیامده و اگر پیراهن‌کشی در کار بوده این خطا باید بیرون محوطه جریمه اعلام می‌شده است.

این پنالتی جنجالی قطعا برای مدعیانی مثل پرسپولیس، استقلال، پدیده و... خوشایند نیست. جالب اینجاست که بعد از بازی در فضای مجازی جو سنگینی علیه باشگاه سپاهان ایجاد شد و بسیاری از هواداران استقلال و پرسپولیس و به‌خصوص تراکتور به این موضوع اشاره کردند که داور 3 امتیاز به سپاهان هدیه کرد. حتی عده‌ای از هواداران 2 تیم هم‌ چنین جوی به راه انداختند که فدراسیون اصفهانی می‌خواهد سپاهان را قهرمان کند. البته این مسئله تازه‌ای نیست. در طول لیگ برتر  و به خصوص بعد از قهرمانی هفته آخری سپاهان در لیگ چهاردهم تا مدت‌ها این بحث‌ها در بین هواداران فوتبال جریان داشت و حساسیت‌ها درباره قضاوت‌های داوران در مسابقه‌های سپاهان بالا رفت. 
   
باشگاه نساجی از داوران شکایت می‌کند
باشگاه نساجی مازندران در اعتراض به عملکرد داوران در دیدارهای اخیر این تیم، قصد دارد شکایتی را به‌صورت مکتوب به همراه فیلم اشتباهات، به کمیته داوران ارسال کند. باشگاه نساجی اعتقاد دارد در 5دیدار این تیم مقابل تیم‌های تراکتورسازی، فولاد خوزستان، پارس جنوبی،‌ سایپا و سپاهان، داوران اشتباهات تأثیرگذار علیه سرخپوشان داشته‌اند و به‌همین دلیل خواستار رسیدگی کمیته داوران به این موضوع شده است. فرهاد صنیعی‌فر- مالک باشگاه نساجی مازندران- می‌گوید:«واقعا داوران در چند بازی اخیر بسیار ما را اذیت کرده‌اند. فدراسیون باید نظارت ویژه‌ای داشته باشد و این موضوع را بررسی کند. آقای اصفهانیان باید نظارت بیشتری کند،‌ شاید هم بنده خدا نمی‌تواند این حجم از کار را انجام دهد، اما ما که نباید تاوان آن را بدهیم و ضرر کنیم».

مالک نساجی اما از جدایی‌اش از این باشگاه هم خبر می‌دهد:«من با این وضعیت واقعا خسته شده‌ام. از آن طرف هم مسئولان استان نه به ما کمکی می‌کنند و نه زمینی در اختیارمان قرار می‌دهند و بعد هم مدعی هستند که چرا تیم را به تهران برده‌اید. من واقعا نمی‌دانم چه بگویم. تا الان هم به عشق مردم ایستاده‌ام، وگرنه یک لحظه هم نمی‌ماندم. اکنون هم می‌گویم، من دیگر نیستم اما دلم با تیم نساجی است. من یک یا 2 بازی بیشتر در نساجی نخواهم بود، چرا که بیشتر از این کشش ندارم».
 

این خبر را به اشتراک بگذارید