• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 28 مهر 1397
کد مطلب : 34739
+
-

۴/۱۷۶/۰۰۰/۰۰۰ کاربر آنلاین در جهان

در گزارش دنیای اینترنت در سه‌ماهه‌ پایانی سال ۲۰۱۸میلادی، آمار جالبی در مورد تعداد کاربران آنلاین جهان و نحوه استفاده از پلتفرم‌های مختلف در دسترس قرار گرفته است.
طبق داده‌های منتشرشده توسط دو مؤسسه‌ Hootsuite و We Are Social در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸، تعداد کاربران آنلاین جهان به حدود ۴.۲ میلیارد نفر رسیده که نسبت به دوره مشابه در سال قبل ۷درصد افزایش داشته است. در سه‌ماه اخیر، میلیون‌ها نفر در سراسر آفریقا و جنوب آسیا برای نخستین‌بار توانستند طعم استفاده از دنیای اینترنت را بچشند؛ طبق آمار، تقریبا تمامی این کاربران جدید، تنها از طریق دستگاه‌های موبایلی به دنیای اینترنت متصل شده‌اند. بین ماه‌های جولای تا سپتامبر ۲۰۱۸، ۶۸ میلیون نفر برای نخستین‌بار به اینترنت متصل شدند و این یعنی طی تنها سه ماه، تعداد کاربران اینترنت با رشد ۱.۵درصدی مواجه شده است.

از نظر شبکه‌های اجتماعی، گزارش اخیر از ریزش مخاطبان شبکه‌های اجتماعی، خصوصا در میان کاربران جوان فیسبوک حکایت دارد. اما به‌رغم این موضوع، تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی رشدی سریع‌تر از هر زمان دیگر دارد. تا سپتامبر 2018، حدود 3.4میلیارد نفر در سراسر جهان مشغول استفاده از شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند که 10درصد از تعداد کاربران تا سپتامبر 2017بیشتر است. براساس این گزارش 5.1میلیارد نفر در جهان گوشی موبایل در اختیار دارند و اکثریت آنها، موبایل‌های هوشمند هستند. کاربران موبایل‌های هوشمند در سراسر جهان، به‌صورت ماهانه و میانگین، 3.8گیگابایت دیتا موبایل مصرف می‌کنند. تعداد کاربران دسکتاپ اینترنت طی سال گذشته، با رشدی معادل ۲درصد مواجه شده از طرفی، سهم دستگاه‌های دیگر نظیر تبلت‌ها روزبه‌روز در حال کاهش است؛ البته دلیل اصلی این اتفاق را نمی‌توان به عدم‌استفاده کاربران از تبلت‌هایشان ربط داد. این اتفاق به‌احتمال قوی، از افزایش محبوبیت موبایل‌ها و دسکتاپ‌ها سرچشمه می‌گیرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید