• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 28 مهر 1397
کد مطلب : 34723
+
-

کشمکش بر سر سهام مغان

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با همشهری: واگذاری سهام کشت و صنعت مغان لغو نشده است

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر لغو واگذاری سهام کشت و صنعت مغان را تکذیب و اعلام کرد: خبرها در این زمینه فقط از طرف سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام می‌شود.
به گزارش همشهری، در شرایطی که برخی رسانه‌ها از تخلف سازمان خصوصی‌سازی‌ در روند واگذاری سهام کشت و صنعت مغان خبر داده و حتی مدعی شده بودند که دادستان عمومی و انقلاب اردبیل این واگذاری را به حالت تعلیق درآورده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ در گفت‌وگو با همشهری ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: واگذاری سهام کشت و صنعت معان هیچ منع و مشکل قانونی ندارد و فقط با اندکی تأخیر مواجه شده است. او در پاسخ به این پرسش که آیا واگذاری سهام این شرکت لغو شده است، گفت: خیر، هر خبری در این زمینه فقط از طرف سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام خواهد شد و مطالب دیگر جنبه قانونی ندارد و واگذاری سهام این شرکت با یک وقفه زمانی انجام خواهد شد.
چندی پیش اکبر اعلمی، فرماندار سابق مغان و نماینده ادوار تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس در یادداشتی نوشته بود: اگر اموال، ابنیه و ادوات و ماشین‌آلات فراوان و باغات پرمحصولی که این شرکت دارد (2600هکتار مجتمع باغبانی) را نادیده بگیریم و فرض کنیم که کل شرکت زمین بایر است، طبق این معامله، زمین این شرکت از قرار هر مترمربعی 2800تومان یعنی کمتر از قیمت 2 بسته پفک‌نمکی 100گرمی به‌فروش رفته است.
در همین رابطه شکور پورحسین‌شقلان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم با اشاره به اینکه هر کارشناسی که الفبای قیمت‌گذاری را بداند، ارزش شرکت کشت و صنعت مغان را بالاتر از قیمت پایه‌ای که سازمان خصوصی‌سازی درنظر گرفته است، اعلام می‌کند، گفت: پشت‌پرده واگذاری برای ما مشخص نیست.
پس از این مخالفت‌ها و حاشیه‌ها نیز پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: پس از بررسی‌ها و کارشناسی ‌روی دارایی‌های این شرکت، در نهایت قیمت پایه سهام مغان برای عرضه به‌تصویب اعضای هیأت واگذاری رسید. طبق قانون در مزایده‌های سازمان خصوصی‌سازی، بالاترین قیمت پیشنهادی ملاک واگذاری یک شرکت قرار گرفته که درخصوص شرکت کشت و صنعت مغان نیز بالاترین قیمت پیشنهادشده از میان پیشنهادهای مختلف انتخاب شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید