• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 28 مهر 1397
کد مطلب : 34618
+
-

سرگیجه آلمانی

سرگیجه آلمانی

شگفتی و دیگر هیچ. همه از آلمانی‌ها و کلا مربی‌های خارجی شاغل در فوتبال‌مان انتظار رعایت قواعد حرفه‌ای و پایبندی به نظم و ایستادگی در برابر بازیکن‌سالاری دارند. وینفرد شفر در بیش از یک‌سالی که در فوتبال ماست معمولا در برابر زیاده‌خواهی‌های بازیکنان ایستاده اما تصمیم‌های او درباره نفر اول دروازه‌اش گاهی چیزی جز سرگیجه را به ذهن تداعی نمی‌کند. سیدحسین حسینی فصل جدید را از روی نیمکت شروع کرد. حتی زمانی که رحمتی در بازی رفت برابر السد نمایش خوبی نداشت باز هم در ترکیب ماند. بازی حذفی مطابق رسم مالوف همه تصور می‌کردند که نوبت به حسینی می‌رسد تا در ترکیب اصلی باشد اما باز هم شفر روی اصول خود ماند. دروازه‌بان احساساتی و آتشین‌مزاج استقلال در این فصل یک‌بار به نیمکت‌نشینی اعتراض کرد و گفته می‌شد که شفر حسینی را برای همان اعتراض تنبیه کرده است. حسینی با اعتراضی تندتر قصدش را برای خروج از تیم در نیم‌فصل علنی کرد و... درحالی‌که همه فکر می‌کردند اعتراض تازه حسینی او را به نیمکت می‌دوزد، در اتفاقی عجیب نام حسینی در ترکیب اصلی بازی با سایپا اعلام شد.
 
  نسخه بدل سال قبل
درست یک‌سال قبل وقتی شفر تیم بی‌روحیه و پرحاشیه منصوریان را تحویل گرفت اوضاع برعکس بود. رحمتی ناآماده بود و حسینی در ترکیب اصلی بازی و حضور موفقش رکورد کلین‌شیت لیگ را جابه‌جا کرد. درخشش حسینی راه تیم ملی را هم برای او باز کرد. همه پیش‌بینی می‌کردند حسینی یکی از 3گلر اصلی تیم ملی در روسیه باشد اما در همان زمان هم ناگهان یک اتفاق عجیب رخ داد. رحمتی ناگهان به ترکیب اصلی رسید؛ با این بهانه که قرار است در نیمه‌نهایی حذفی فیکس باشد و باید در شرایط مسابقه قرار بگیرد. رحمتی به ترکیب اصلی رسید و آنقدر آماده بود تا این فرصت طلایی را از دست ندهد. سنگربان جوان استقلال رفت روی نیمکت و روحیه‌اش را از دست داد و در تک فرصت‌هایی که به دست آورد هم سرحال نشان نداد تا تیم ملی را هم از دست بدهد. جالب است که شفر در اوج درخشش رحمتی در فصل قبل در بازی با ذوب‌آهن هم با این بهانه که نمی‌شود حسینی آماده را نادیده گرفت به او بازی داد تا معادلات درباره نظم را به هم بزند.
 
  ایرانی‌بازی 
در گذشته وقتی تیم‌ها 2گلر خوب داشتند مربی‌های ایرانی سیستم چرخشی را به‌کار می‌گرفتند تا صدای اعتراض هیچ‌کدام بالا نگیرد. اگرچه در نهایت نظر سرمربی اولویت است؛ هیچ بازیکنی حق اعتراض ندارد و باید به انتخاب نفر اول کادر فنی احترام گذاشت. سرمربی تیم است که در برابر نتایج پاسخگوست و انتخاب‌های او نتایج تیم را رقم می‌زند. اما چطور می‌شود فیکس شدن حسینی بعد از تهدید به جدایی در نیم‌فصل را توجیه کرد؟ آیا از این به بعد می‌شود جلوی اعتراض باقی نیمکت‌نشین‌ها را گرفت؟ به‌نظر می‌رسد شفر در قبال 2گلر آماده‌اش به یک رویکرد خاص خودش دست زده که همه را غافلگیر کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید